اموزش نصب دوربین مداربسته انالوگ

نصب دوربين مداربسته انالوگ کاري بسيار ساده است. همه چيز در سطح زدن زدن چند فيش و وصل کردن ان به دستگاه و کابل است. ريز تمامي اين توضيحات را در اين مقالات خواهد خواند و با انها اشنا خواهيد شد.

تجهيزات مورد نياز
دوربين مدابسته: (راهنماي انتخاب دوربين مداربسته)
دستگاه DVR: (راهنماي انتخاب دستگاه DVR)
کابل تصوير: به ازاي هر دوربين انالوگ بايد يک کابل تصوير RG59 کشيده شود. انواع اين کابل متفاوت است اما در صورت خاص نبودن شرايط کابل ساده RG59 نياز شما را برطرف خواهد کرد.
هارد ديسک: (هارد ديسک مناسب براي DVR)
کابل برق: براي تغذيه دوربين ها مي توان از کابل برق با سيم نايلوني برق استفاده کرد. کابلي با ضخامت 0.75 سانتي متر براي تغذيه يک دوربين کافي است. اگر تعداد دوربين هاي شما زياد بود بايد از کابل با ضخامت بيشتر استفاده کنيد.
منبع تغذيه: براي هر دوربين بايد يک منبع تغذيه حداقل 1 امپر در نظر بگيريد. البته مصرف دوربين هاي از اين مقدار کمتر است. در انتخاب منبع تغذيه شما دو انتخاب متفاوت داريد. ابتدا استفاده از يک منبع تغذيه مرکزي و دوم استفاده يک منبع به ازاي هر دوربين مدار بسته.
اتصالات: اصلي ترين فيش مورد نياز براي نصب سيستم داربسته انالوگ فيش BNC است. اين فيش يک فيش بزرگ فلزي است که انواع متفاوتي دارد. (براي توضيحات بيشتر مطلب آموزش زدن فيش BNC را بخوانيد)
متعلقات نصب: متعلقات نصب دستگاه DVR خيلي زياد هستند. برخي از پرکاربردترين انها عبارتند از: داکت، باکس پلاستيکي، لوله فلکسي و ... براي اشنايي با اصول نصب اين تجهيزات بهتر است آموزش نصب فيش BNC را بخوانيد.

اولويت بندي نصب
مرحله اول سوال از مشتري است. حتي اگر قبلا با مشتري در مورد نيازش صحبت کرده ايد پيش از نصب مجددا مکان تمامي دوربين هاي و شرايط انها را با او چک کنيد. در مورد نيازش و دلايل نصب هر دوربين براي او توضيح دهيد.
طرح بندي کلي از مسيرهاي کابل کشي به دست اوريد. محلهايي که بايد سوراخ شوند يا حفر گردند را دقيقا مشخص کنيد.
امکان عبور کابل ها از هر مسير را دقيقا چک کنيد. مخصوصا در جاهايي که نياز به سوراخ کردن است بهتر است ابتدا سوارخ کردن ديوارها را امکان سنجي کنيد. در صورتي که اجراي تمامي مسيرها نهايي شد به مرحله بعد برويد.
داکت ها، لوله هاي فلکسي و لوله هاي فلزي را نصب کنيد. (در مورد اصول نصب هر يک اينجا بخوانيد)
کابل هر دوربين را از روي مسير ان متراژ کرده و ببريد. براي هر دوربين بايد يک کابل RG59 در نظر بگيريد. کابل برق مي تواند به صورت مشترک براي دوربين ها استفاده شود يعني در کل مسير دوربين ها شما تنها يک کابل برق خواهيد داشت و از ان انشعاب مي گيريد. دقت کنيد که ضريب اشتباه خود در نظر بگيريد. کمي اضافه در نظر گرفتن کابل بهتر از کوتاه بودن آنهاست. براي مسيرهاي کوتاه 7 تا 10درصد و براي مسيرهاي بلند 2 تا 5 درصد پرتي قابل قبول است.
کابلها را مرحله به محله درون داکت و لوله بياندازيد. اين کار را ترجيحا از محل دوربين شروع کنيد تا اضافه کابل به سمت DVR منتقل شود.
کابلها را اندازه کنيد. اضافه کابلها را هم اندازه کنيد و ببريد. در محل DVR مقداري کابل براي جابه جايي اينده نگه داريد.
براي نصب اداپتور شما دو انتخاب داريد. اول استفاده از منبع تغذيه مرکزي و دوم استفاده از اداپتور جداگانه. اين انتخاب تغيير زيادي در مسيرهاي سيم کشي شما ايجاد نميکند. هر روش مزايا و معايب خود را دارد اما سعي کنيد براي محلهاي کوچک از منبع تغذيه مرکزي و براي محلهاي بزرگ از اداپتور جداگانه براي دوربين ها استفاده کنيد. در صورت نصب اداپتور بايد در کنار هر دوربين يک باکس پلاستيکي نيز پيچ کنيد.
دوربين ها را در محل مربوطه ببنديد و فيش هاي انها را وصل کنيد. (طريقه زدن فيش BNC)
به محل DVR رفته و آن را وصل کنيد. تمامي فيش ها را به DVR متصل کرده و برق سيستم را وصل کنيد.
در صورتي که تصويري از دوربين ها قابل مشاهده نيست سه حالت رايج وجود دارد. يا کابل تصوير قطع است. يا برق قطع است و يا دوربين خراب است. براي چک کردن دوربين جاي ان را با يک دوربين ديگر عوض کنيد. سپس برق را با ولت متر امتحان کنيد يا IR دوربين را چک کنيد. اگر هر دو سالم بودند احتمالا مشکل از کابل تصوير يا فيش هاي شماست. مسير را چک کنيد و مشکل را حل کنيد.
در صورتي که تصوير تمامي دوربين ها را داشتيد با هماهنگي مشتري دوربين ها را يکي يکي تنظيم کنيد. بهتر است تنظيم دوربين ها را در طول روز انجام دهيد تا از محل نور در طول روز اطلاع داشته باشيد و ضد نور در تصوير دوربين را ببنيد.
هارد را در دستگاه DVR نصب کنيد. اين کار بسيار ساده است. پيچ هاي دستگاه را باز کنيد و قاب را کنار بگذاريد. کابل SATA را از جعبه DVR پيدا کرده و به هارد وصل کنيد. طرف ديگر کابل را به مادربرد دستگاه وصل کنيد. دستگاه را روشن کنيد و هارد را فرمت کنيد. (مطلب کامل اموزش نصب هارد در DVR)
تنظيمات مرتبط با دستگاه مانند زمانبندي ضبط و تنظيمات نور را انجام دهيد (مطلب کامل تنظيم کردن DVR)
تصاوير را به مشتري تحويل دهيد.

تارتن