انتخاب لنز دوربین مدار بسته مناسب

امروزه بنا به نياز مشتريان نسبت به داشتن ديد مناسب از محيط خود شرکت هاي سازنده دوربين را وادار به ساخت لنزهاي متغير کرده اند تا در هر شرايط محيطي بتوانند ديد
خوبي را به مشتري ارائه دهند.
خوب حالا وقتي ما بخواهيم دوربين مدار بسته خريداري کنيم بايد از چه لنزي استفاده کنيم؟
زمان خريد شما با در نظر گرفتن محيط و نياز کارفرما بايد نوع دوربين مداربسته آنالوگ بودن يا دوربين مداربسته تحت شبکه بودن دوربين را مشخص نماييد,معمولا براي کارهاي نظارتي از دوربين آنالوگ بيشتر استفاده مي شود و براي موارد حفاظتي از دوربين مداربسته تحت شبکه استفاده مي کنند.
بعد از انتخاب نوع دوربين نوبت به انخاب مدل دوربين و برند دوربين مي باشد.نوع دوربين را مي توانيد از انواع دوربين مداربسته مطالعه کنيد.
خوب به مهم ترين بخش در زمان خريد دوربين مداربسته مي رسيم:
در دوربين مداربسته لنز يکي از مهم ترين قسمت دوربين مداربسته مي باشد,در بازار دوربين هاي مختلف با لنزهاي مختلف وجود دارد که به صورت زير معرفي مي شوند:
1-لنز وايد(wide)
فاصله کانوني کمتر و تصوير عريض تري نسبت به لنزهاي ديگر دارند
2-لنز تله(tele)
اين لنز ها فاصله کانوني بيشتري نسبت به ساير لنزها دارند و از ظاهر کشيده تري برخوردارند
3-لنز نرمال(normal)
اين لنز ها زاويه ديد 50 الي 55 درجه را دارا مي باشند
فاصله کانوني در لنزها خيلي مهم است زيرا مقدار نوري که ما در پروژه خود داريم مي تواند براي يک دوربين زياد باشد با کم باشد اکر نور به صورت صحيح به لنز دوربين نرسد تصوير ما يا تار شده يا سفيد ميشود.
انواع فاصله کانوني وزاويه ديد در لنز ها متغير است و نوع هاي مختلفي دارد .
معمولا به لنزهاي 2.1 و 2.8 و 3.5 لنزهاي وايد گفته مي شود.
به لنزهاي 4 و 4.8 لنزهاي نرمال گفته مي شود.
به لنزهاي 6 و 8 و 12 و 16 و 25 و 28 و 48 لنزهاي تله گفته مي شود.
البته براي بهتر انتخاب کردن شما نياز به کمي تجربه نيز در اين کار داريد که با چند بار خريد دوربين مداربسته کاملا به انتخاب لنز مناسب دوربين مداربسته مسلط مي شويد.