توضیحات درب اتوماتیک پارکینگی

درب بازکن اتوماتیک پارکینگی
درب بازکن اتوماتیک یک وسیله مکانیکی است که برای باز کردن و بستن درب ورودی پارکینگ استفاده می شود. دو نوع عمده از سیستم های درب بازکن اتوماتیک پارکینگی وجود دارند که عبارتند از سیستم هیدرولیکی و سیستم الکترومکانیکی، که این سیستم ها می توانند به گروه های درب بازکن های اتوماتیک میل ماردونی ، پیستونی و زیر سطحی تقسیم می شوند. درب بازکن های اتوماتیک برای هر دو مدل درب ورودی کشویی و لولایی طراحی شده اند.

سیستم درب اتوماتیک الکترومکانیک پارکینگی
این سیستم می تواند طوری برنامه ریزی شود تا عملیات باز کردن درب توسط درب بازکن اتوماتیک با دستور گیری از یک سیستم دستی ( مانند کی سوئیچ یا پوش باتوم ) یا یک دستگاه فرستنده بی سیم ( مانند ریموت کنترل ) صورت پذیرد. درب اتوماتیک همچنین می توانند به پانل های خورشیدی مجهز شوند تا انجام عملیات را در طی قطع برق تضمین کنند. بسیاری از محصولات درب اتوماتیک می توانند با اتصال به باتری در مواقع قطع برق نیز از فعالیت باز نمانند.

سیستم درب اتوماتیک الکتروهیدرولیک پارکینگی
همانطور که از نامش پیداست این سیستم از سیال های هیدرولیکی جهت حرکت دادن درب استفاده می کنند. معمولاً اپراتورهای هیدرولیکی قطعات متحرک کمتری نسبت به اپراتورهای مکانیکی دارند و موتورهای هیدرولیکی مزیت های زیادی دارند. این موتورها قادر به تولید توان بیشتری نسبت به موتورهای مکانیکی هستند و مجبور نیستند برای باز کردن درب های بزرگ با تمام توان کار کنند.
درب بازکن های اتوماتیک الکتروهیدرولیکی می توانند با قابلیت عدم قفل ساخته شوند تا از صدمه زدن به خودرو در هنگام برخورد جلوگیری شود، در این صورت می توان از سایر مکانیزم ها ( قفل الکتریکی ) برای قفل شدن درب در هنگام بسته شدن استفاده کرد. درب بازکن های اتوماتیک هیدرولیک در معرض نقص در سیستم آب بندی خود قرار دارند که باعث خروج روغن از سیکل عملکردی جک می شود این مشکل می تواند در اثر فشار بالایی که از ضربات برخورد با خودرو ناشی می شود، ایجاد گردد اما این آسیب به آسانی قابل تعمیر است. 

شایان در