توضیحات ریموت درب اتوماتیک

ريموت درب اتوماتيک (فرستنده) وسيله اي است که سيگنال را به مدار فرمان (گيرنده) ميفرستد و در صورت هماهنگ بودن سيگنال با آن، گيرنده فرکانس را تاييد و فرمان باز يا بسته شدن ميدهد.
امروزه رقابت تنگاتنگي ميان کمپاني هاي معظم توليد درب اتوماتيک مثل فک، فاديني، بي اف تي، ويتو و... وجود دارد که هر يک سعي در نوآوري و حتي زيبايي جهت فروش بيشتر محصولات خود نسبت به ساير رقبا هستند. به طور مثال هريک از برندهاي ذکر شده ي درب اتوماتيک در بالا تا کنون چندين بار شکل ظاهري ريموت کنترل (نه فرکانس و کيت داخلي ريموت) خود را عوض کرده اند زيرا ظاهر امر يکي از مهم ترين ويژگي ها در جذب مشتري است.

 

يکي از ويژگي هاي هر درب اتوماتيک ريموت کنترل آن است که بايد توجه کرد که هريک از اين ريموت ها به دليل تفاوت در فرکانسشان با برند ديگري قابل مچ شدن و کدگيري نبوده و در صورت گم شدن ريموت شما بايد ريموت کنترل مناسب با مارک درب اتوماتيک خود را خريداري کنيد.
نحوه ي باز کردن درب اتوماتيک به چندين صورت است که از جمله ميتوان به: حسگرهاي حرکتي motion sensors ، حسگر نوري light sensors ، حسگر ضربه اي و يا مادون قرمز infrared , bump sensor ، ريموت ، کي پد key pad و يا حتي ويژگي استفاده از موبايل شخصي شما براي باز کردن درب پارکينگ منزل تان را اشاره کرد.
دو نوع عمده از وسايلي که براي باز کردن و بستن درب اتوماتيک استفاده مي شود عبارتند از ريموت و کي پد.

ريموت

اين وسيله رايج ترين وسيله اي است که براي درب اتوماتيک و درب برقي استفاده مي شود. با پيشرفت تکنولوژي، ريموت ها نيز ترقي و بهبود يافته اند. هنوز هم بيشترين شيوه ي عبوري در درب هاي اتوماتيک استفاده از ريموت کنترل هاي پوش باتون push button است که با باتري کار مي کنند. در بعضي از مدل هاي ساده آن فقط دو دکمه براي بازکردن و بستن درب وجود دارد. لازم است اطمينان حاصل کنيد ريموتي که انتخاب مي کنيد با درب باز کني که شما استفاده مي کنيد مطابقت داشته باشد زيرا برند هاي مختلف از فرکانس هاي متفاوتي استفاده مي کنند.

فرکانس راديويي يا بلوتوث
اين نوع ريموت هم با فرکانس هاي راديويي و هم بر روي بلوتوث کار مي کند. اکنون بيشتر ريموت ها بر روي بولوتوث عمل مي کنند به ويژه اگر نياز به يک واکنش سريع باشد ولي مسافت و فاصله زياد نباشد.

مادون قرمز
تکنولوژي مادون قرمز از نظر ساخت نسبتاً ارزان و مقاوم ميباشد ولي ضعف اين سيستم در نحوه ي کار با آن است يعني بايد مستقيماً يا تقريباً در راستاي يک خط در مسير گيرنده که معمولاً در کناره يا پاين درب است قرار گيرد.

ايمني

فرستنده هاي ريموتي امروزي، بسيار ايمن تر هستند زيرا آنها داراي فرآيند الگوريتمي راديويي يا بولوتوثي بوده و نبايد هيچ گونه نگراني راجع به امنيت آنها وجود داشته باشد.

تکنولوژي کد گردان در ريموت کنترل ها

ريموت کنترل هايي که از تکنولوژي کد ثابت استفاده مي کنند سيستم امنيتي پايين تري دارند چرا که امکان دريافت اين کد ثابت و کپي کردن ريموت کنترل از طريق دستگاه هايي که در اختيار اغلب کليد سازهاست، وجود دارد و همچنين از طريق ريموت کنترل هايي مستقيماً با فشردن کليد learn در هنگاميکه شخص براي گشودن درب پارکينگ خود کليد ريموت خود را فشار مي دهد مي توان کد ريموت کنترل را ذخيره کرد.

يک درب اتوماتيک پارکينگي ريموتي داراي بسياري از مزيت هاست اما يکي از مشکلاتي که ممکن است به وجود آيد داشتن فرکانس يکسان ريموت درب شما با ريموت درب افراد ديگر است و ممکن است باعث شود ريموت شما درب پارکينگ شخص ديگري را باز کند و بالعکس. راه حل امنيتي در اين موارد استفاده از ريموت هاي کدگردان يا درب هاي اتوماتيک پارکينگي با سيستم کدگردان است.
در سيستم کدگردان که گرانتر از سيستم هاي ديگر است کد ارسالي ريموت در هر بار فشردن به منظور باز يا بسته کردن جک پارکينگي يا درب اتوماتيک تغيير مي کند و ريموت فرستنده کدي جديد ميفرستد که تنها گيرنده همان دستگاه توانايي شناسايي آن ريموت را دارد. در نتيجه فقط وقتي درب پارکينگ باز و بسته ميشود که اين دو مطابق يکديگر باشند. از ديگر مزيت هاي اين سيستم عدم کپي کردن آن است.

کي پد
کي پد يکي از امن ترين گزينه ها جهت تردد درب هاي اتوماتيک است.
هنگامي که در حال انتخاب کردن يک درب بازکن برقي کنترل شده با کي پد هستيد بايد توجه کنيد که چه نوع موتوري روي درب پارکينگ شما قرار دارد. کي پد براي مواردي که شما وقتي بيرون از منزل مي رويد و نمي خواهيد ريموت را با خود ببريد بسيار مناسب است. کي پد ها در دو مدل بي سيم و با سيم موجود هستند و تعدد کدهايي که مي توانند ذخيره کنند متفاوت است. هنگام خريد يک کي پد بايد مطابقت آن را با فرکانس گيرنده درب بازکن خود بررسي کنيد. نصب درب اتوماتيک

ايمني
کي پد بسيار ايمن است چون از يک رمز رقمي (digit) براي باز کردن درب بهره ميبرد. معمولاً اين رمز بين 3 تا 6 رقم است و جهت امنيت بيشتر مي توان آن را هرچند وقت يکبار به آساني تغيير داد.
شايان در