دوربین مدار بسته

دوربين‌هاي قديمي مدار بسته داراي چهره خيلي صنعتي هستند و از اين رو بسياري استفاده از آنها را در مصارف تجاري- اداري مناسب نمي‌دانند. اين شکل قديمي درواقع يک قاب است که دوربين مدار بسته را خشک نگه مي‌دارد از بالا رفتن حرارت از حد مجاز دوربين جلوگيري مي‌کند. تجهيزات متعادل کننده هوايي که در دوربين مدار بسته مورد استفاده قرار مي‌گيرند همچنين موجب متعادل شدن چگالي هواي داخل قاب و جلوگيري از جمع شدن بخار در آن مي‌شوند. اين نوع از دوربين‌هاي مدار بسته نيز معمولا بدون لنز ساخته مي‌شوند و با توجه به ميزان مورد نياز فاصله کانوني و ميدان ديد مي‌توانيد لنز مورد نياز براي دوربين مدار بسته را انتخاب کنيد. پايه گردان و لنزهاي زوم دار نيز به مشاهده کننده اين امکان را مي‌دهند تا هدفي را دنبال کند يا آن را از نزديک مشاهده کند.
خوشبختانه براي آن دسته از افرادي که بيشتر اقتصادي فکر مي‌کنند امروزه اين امکان فراهم شده تا از دوربين‌هاي مدار بسته ارزان‌ تري استفاده کنند. دو نوع دوربين مدار بسته وجود دارد که در اين کاربردها مناسب است: دوربين‌هاي مدار بسته CCD و دوربين‌هاي مدار بسته CMOS. دوربين‌هاي مداربسته مبتني بر CMOS نسبت به نوع ديگر داراي قيمت ارزان‌ تري هستند اما کيفيت و وضوح تصوير آنها در مقايسه با دوربين‌هاي مدار بسته CCD پايين‌تر است (فروش دوربين مدار بسته).
دوربين‌هايي که با نام دوربين‌هاي مدار بسته بالت (bullet cameras) يا دوربين‌هاي فشنگي عرضه مي‌شوند طوري طراحي شدند تا از ورود آب به داخل دوربين جلوگيري شود. اين طراحي اين امکان را به اين دوربين‌ها مي‌دهد تا بتوانند به طور دائم در عمقي مشخص از آب دوام بياورند. دوربين‌هاي فشگني نياز به گرم‌کن ندارند و اندازه کوچکشان اين امکان را فراهم مي‌کند تا در برخي کاربردهاي تجاري مسکوني يا اداري از آنها استفاده کرد. متاسفانه اين دوربين‌ها به علت مهرو موم شدن هيچ گونه امکان تنظيم را به استفاده کننده نمي‌دهند. بيشتر اين دوربين‌ها از لنز 3.6 ميليمتر استفاده مي‌کنند که زاويه ديدي برابر 72 درجه را فراهم مي‌کند که براي بسياري از کاربردهاي داخلي مناسب است.