سیستم دوربین‌مدار بسته

با يک سيستم دوربين‌ مدار بسته، شما مي‌توانيد از VCR يا DVR انواع مختلف ضبط کننده ويدئويي ديجيتال هستند استفاده کنيد. البته اين دستگاه‌ها چيزي بيش از يک ضبط کننده تصاوير ديجيتال هستند. بسياري از مشتريان سيستم دوربين‌ مدار بسته امنيتي را براي خانه و محل کسب و کارشان انتخاب مي‌کنند که اين کار به دلايل مختلفي انجام مي‌شود. اول از همه، استفاده از آن‌ها بسيار آسان بوده و شبيه کار با VCR است. شما در محل نصب دوربين مداربسته به ضبط تصاوير پرداخته و بعد‌ها تصاوير دريافتي را تماشا مي‌کند. همچنين براي اين‌که امکان تماشاي مجدد آن‌ها را داشته باشيد. همچنين تصاوير ويديوئي را مي توانيد بواسطه شبکه، و با استفاده از نرم‌افزار‌هاي رايانه‌اي، بر روي اينترنت تماشا کنيد. بسياري از سيستم‌هاي پشتيباني کننده از امکانات اتصال و ازسال تصاوري بر روي شبکه امکان تماشاي تصاوير دريافتي توسط دوربين را به وسيله گوشي‌هاي همراه يا هر وسيله ديگري خواهيد داشت.

سيستم دوربين‌ مدار بسته به طور کلي ارزان‌تر هستند که اين امر آن‌ها را به محصولاتي يا گزينه‌اي مطلوب تبديل مي‌کند؛ بالاخص براي کساني که نمي‌توانند هزينه زيادي کنند اما همزمان نيازمند محافظت يا نظارت بر کارکنان و مشتريان خود نيز هستند. به همين دليل، بسياري از اين افراد چنين سيستم‌هايي را بر مي‌گزينند.

هر چند اين سيستم‌ها اشکالاتي هم دارند، اما هنوز به طور گسترده از سوي طيف وسيعي از مشتريان از ان ها استفاده مي شود. و مطلوب صاحبان منازل و کسب و کار‌هاي مختلف هستند. در واقع، بسياري بر اين عقيده هستند که اشکالات معدود اين سيستم‌ها در مقابل مزاياي بسيار زيادي که دارند از جمله هزينه‌هاي پايين، سهولت استفاده، در دسترس و عملي بودن، به چشم نمي‌آيند.
منبع: نگاکو