کابل کشی شبکه چیست؟

کابل کشي شبکه چيست؟
از طريق کابل متوسط معمولا اطلاعات را از يک شبکه به شبکه دستگاه ديگر منتقل مي کند .انواع مختلفي از کابل وجود دارد که معمولا با شبکه هاي محلي (LAN) استفاده مي شود. در برخي موارد، يک شبکه تنها از يک نوع کابل استفاده مي کند , اما در ديگر شبکه ها از انواع مختلف کابل استفاده مي شود. نوع کابل انتخاب شده براي يک شبکه در ارتباط با شبکه توپولوژي، پروتکل و اندازه. با ويژگي هاي انواع مختلف کابل آشنايي داشته باشيد و چگونگي ارتباط آنها با جنبه هاي ديگر يک شبکه براي توسعه يک شبکه موفق لازم است (نصب دوربين مدار بسته)
بخش هاي زير درباره بحث انواع کابل مورد استفاده در شبکه و ساير موضوعات مرتبط.
کابل بدون محافظ بهم تابيده زوج (UTP)
کابل محافظ زوج به هم تابيده (STP)
کابل کواکسيال
کابل فيبر نوري
راهنماي نصب و راه اندازي کابل
شبکه بي سيم (LAN)
کابل کشي زوج به هم تابيده در دو نوع مختلف: محافظ دار (shielded) وبدون محافظ (unshielded).بدون محفاظ زوج به هم تابيده (UTP) متداول تر است و به طور کلي بهترين گزينه براي شبکه مدرسه است (شکل 1 را ببينيد).
سيم بهم تابيده بدون محافظ
Fig.1. سيم بهم تابيده بدون محافظ
کيفيت UTP ممکن است با توجه به سيم کشي تلفن با درجات مختلف از بد تا کابل هاي به شدت با سرعت بالا متفاوت باشد. کابل داراي چهار سيم زوج که در داخل روکش است. هرچه پيچش فشرده تر باشد پشتيباني نرخ انتقال بهتر و بيشتر از هزينه در هر دامنه است . EIA / TIA (انجمن صنعت الکترونيک / انجمن صنعت مخابرات) که استانداردهاي UTP که داراي امتياز شش سيم دسته از (دسته اضافي در حال حاضر است) ايجاد کرده است.