دوربین مداربسته حافظه دار چیست؟

دوربين هاي مداربسته حافظه دار دسته اي از دوربين هاي مداربسته شبکه هستند که امکان اتصال يک حافظه SD کارت بر روي انها قرار داده شده است. اين دوربين ها را ميتوان از روي قابليت SD Card Slot بر روي کاتالوگ آنها شناسايي کرد.

خصوصيات
دوربين هاي حافظه دار اين امکان را دارند که از طريق حافظه نصب شده در دوربين مدار بسته تصاوير را بدون نياز به NVR يا سرور مرکزي در خود ذخيره کنند. اين قابليت باعث خواهد شد ضرورت نصب تجهيزات ضبط براي دوربين از بين برود. البته اين کار تنها در صورت اجرا در پروژه هاي کوچک توصيه مي شود. فروش دوربين مداربسته
SD کارت نصب شده در بيشتر دوربين ها قابليت ضبط بيش از 32گيگا بايت را ندارد که نسبت به حجم فايل هاي تصويري دوربين حجم کمي محسوب مي شود و بيش از چند روز از فيلم دوربين را در خود جاي نمي دهد.
مزايا و معايب
مزايا
مزيت اصلي استفاده از دوربين هاي حافظه دار استقلال انهاست. اين دروبين ها اين قابليت را به شما مي دهند که بدون اتصال به شبکه تصاوير را ضبط شده داشته باشيد. در صورتي که دوربين از تغذيه مناسب و با ثباتي هم برخوردار باشد شما ميتوانيد در تمامي شرايط تصاوير دوربين ها داشته باشيد.
در برخي از پروژه هاي با حساسيت بالاتر به جز ضبط دوربين در سرور مرکزي از حافظه SD در دوربين ها هم استفاده مي شود تا در صورت قطع شبکه دوربين ها به صورت مستقل نيز ضبط تصاوير را داشته باشند.

معايب
بزرگترين عيب حافظه دار بودن دوربين ها خلل امنيتي انهاست. در صورتي که به هر دليل دوربين مورد سرقت يا اسيب جدي قرار گيرد امکان دسترسي به تصاوير دوربين پيش از وقوع حادثه قابل انجام نخواهد بود.
عيب ديگر حفاظه داخلي دوربين ها حجم بسيار کم انهاست. اين حجم به سختي امکان ضبط چند روز را به شما خواهد داد و استفاده از آن براي سيستم هاي امنيتي يا نظارتي کاربردي نخواهد بود.