حسگر ایمنی در لبه های درب اتوماتیک

به خاطر داشته باشيد که اگر سيستم درب اتوماتيک به وسايل امنيتي مناسبي مجهز نگردند، عليرغم تمام فوايدي که دارند مي توانند خطرساز نيز باشند. از جمله اين تجهيزات امنيتي لبه هاي ايمني حساس به فشار را مي توان نام برد. لبه هاي ايمني نوعي از تجهيزات امنيتي درب هاي اتوماتيک هستند که در لبه هاي دور قاب درب واقع مي شوند.

اين تجهيزات در اثر لمس کردن مانع با استفاده از سنسورهاي حساس به فشار عمل مي کنند بدين ترتيب که در حين بسته شدن درب در صورت تماس يافتن يا لمس کردن اين لبه ها با مانع، پيامي به درب بازکن ها فرستاده مي شود که حرکت درب را متوقف کند و يا جهت حرکت درب را معکوس گرداند.

لبه هاي ايمني از طريق کابل کشي به برد کنترل درب وصل مي گردد که انجام اين کابل کشي بسيار زمان بر است و نيز مي تواند خطرناک هم باشد، در اين راستا استفاده از نوع بيسيم اين تجهيزات کار را بسيار آسان تر مي سازد. سيستم بيسيم لبه هاي امنيتي شامل يک فرستنده است که با باتري کار مي کند و به لبه هاي امنيتي وصل است و يک گيرنده که به کنترل پانل وصل است و بدين ترتيب يک لينک وايرلس بين لبه هاي ايمني دور درب و کنترل پانل درب برقرار مي گردد که نياز به کابل کشي هاي وقت بر و هزينه بر را برطرف مي سازد. نصب درب اتوماتيک

از جمله کاربردهاي حسگر هاي لبه هاي امنيتي مي توان براي درب هاي اتوماتيک، راه بندها و رولر شاتر ( درب اتوماتيک کرکره اي ) و درب هاي گاراژي نام برد. اين سيستم مي تواند در هر قسمتي ازدرب هاي لولايي و اسلايدي پارکينگي که امکان حرکت و خطر برخورد وجود دارد نصب گردد. آنها در حقيقت همانند مرزهايي هستند که در لبه هاي درب کشيده مي شوند تا از امکان برخورد و تصادفات زيان بار و خطرناک جلوگيري کنند. با وجود يک چنين تجهيزاتي و ساير تجهيزات امنيتي، ديگر جايي براي به خطر افتادن امنيت وجود نخواهد داشت.
شايان در