دوربین مداربسته ضد نور چیست؟

دوربين مداربسته ضد نور در واقع اصطلاحي عاميانه براي دوربين هايي است که داراي مکانيزهاي جبران سازي اختلاف نور هستند. اين مکانيزم ها به دوربين مدار بسته کمک مي کنند در شرايط نامناسب نوري تصويري بهتر به شما تحويل دهد.

مکانيزم هاي بهينه سازي تصوير
مکانيزم هاي متفاوتي براي رفع مشکل ضد نور در دوربين هاي مداربسته وجود دارند. در اينجا چند مکانيزم بسيار رايج را به صورت خلاصه بررسي ميکنيم:
مکانيزم WDR: موثر ترين مکانيزم رفع ضد نور در دروبين هاي مداربسته است. اين مکانيزم از طريق دو حسگر متفاوت تصوير ميزان اختلاف نور را در مناطق کم نور و پر نور تا حد زيادي کاهش مي دهد. وجود اين قابليت در دوربين ها نقش زيادي در هزينه و قيمت آنها دارد.
مکانيزم BLC: اين مکانيزم با حذف پشت زمينه روشن در تصوير امکان روشن تر شدن قسمت هاي کم نور را به وجود مي اورد. وجود اين مکانيزم در دوربين ها نقش کمي در هزينه و قيمت آنها دارد.فروش دوربين مداربسته
مکانيزم DWDR: در واقع نوع ديجيتال از مکانيزم WDR است که البته به مراتب غير موثرتر از WDR عمل مي کند. تاکيد بر روي وجود اين مکانيزم بيشتر با اهداف تبليغاتي صورت مي گيرد.

ديگر راه حل ها
ساده ترين راه حل براي رفع مشکل ضد نور دوربين هاي مداربسته نصب دوربين به صورتي است که نور شديد به صورت مستقيم به ان نخورد. اما در صورت عدم امکان جابجايي دوربين بهتر است از دوربين هايي با قابليت WDR استفاده کنيد تا تاثير ضد نور در تصوير شما کمتر شود.
تارتن