تفاوت دوربین های مداربسته AHD و ANALOG

تفاوت دوربين هاي مداربسته AHD و ANALOG :
دوربين مداربسته AHD چيست؟
AHD
دوربين مداربسته AHD مخفف ANALOG HIGH DEFINITION به معني دوربين مداربسته آنالوگ با کيفيت بالا مي باشد. اين تکنولوژي زماني شکل گرفت که کمپاني داهوا تکنولوژي HDCVI را معرفي و وبا اين فناوري بازار بسيار خوبي پيدا کرد و طبيعتا کمپاني هاي ديگر به فکر فناوري هاي مشابه شده و بلاخره کمپاني کره اي توليد کننده چيپست به نام NextChip تکنولوژي و چيپست AHD را معرفي کرد و به سرعت استفاده آن در همه کارخانه هاي توليد کننده دوربين مدار بسته همه گير شد.
پردانده هاي AHD يک چيپ تصويري استاندارد تلويزيوني مداربسته با کيفيت بالا مي باشد که از بستر شبکه آنالوگ و کابل کواکسيکال براي انتقال تصوير استفاده مي کند و کيفيتي تا 1080P مگاپيکسل و البته به تازگي AHD Full HD 1080P ارائه مي دهد.
نوع کابل استفاده شده در دوربين هاي مداربسته AHD :
دوربين هاي مداربسته AHD در بستر آنالوگ و با کابل هاي کواکسيال RG59 و RG6 تصاوير را به DVR ها انتقال مي دهند و جالب است که با توجه به کيفيت پايين کابل ها و BNC ها تصاوير با هم کيفيت عالي خود را حفظ کرده و کمترين تغييري در کيفيت آن ايجاد مي شود. لازم به ذکر است ميتوان تا 500 متر تصاوير دوربين مدار بسته اي اچ دي را انتقال داد.
با توجه اُپن سورس بودن AHD, درحال حاضر انواع مختلف SOC هاي آن با سنسورهاي مختلف از سوني گرفته تا تگزاس اينسترومنتز TI و HiSilicon هواوي در بازار وجود دارد که بسته به اسم و رسم، رزولوشن و کيفيت تصوير، قيمت هاي متفاوتي دارند.
در دوربين هاي AHD همچنين مي توانيد از کابل UTP با baluns ويديويي براي اجراي کابل تا 320 متر / 960 فوت با کابل CAT5 استفاده کنيد.
AHD در مقابل وضوح تصوير 960H در تصاوير زير نيز , ضبط ويديويي عکس هاي گرفته شده با دوربين مداربسته 960 H و با دوربين مداربسته AHD مورد مقايسه قرار گرفته شده است.
براي نمونه ميخواهيم دو تصوير با دو فناوري را به شما نمايش داده و مقاسيه کنيم:
هر دو اين دوربين ها , براي گرفتن تصاوير به يک iDVR-E8 hybrid analog / AHD CCTV DVR متصل شده اند.هر دوربين , تمام صفحه در رزولوشن 720p نمايش داده شده است که تصوير از آن گرفته شده است.