Digital Zoom یا زوم دیجیتال به چه معناست؟

به طور کلي زوم يا بزرگنمايي در تصوير را به دو دسته کلي تقسيم مي کنند. زوم اپتيکال و زوم ديجيتال زوم ديجيتال به بزرگنمايي گفته مي شود که از طريق کشيدن تصوير به صورت ديجيتال ايجاد مي شود. براي درک عملکرد زوم ديجيتال يک عکس را در دست خود تصور کنيد. حال فکر کنيد شما عکس را به چشمان خود نزديک و نزديک تر مي کنيد. با نزديک شدن عکس شما اجزاي ان را بزرگتر خواهيد ديد اما تغييري در کيفيت عکس ايجاد نمي شود. در واقع تنها زماني نزديک کردن عکس به شما کمک مي کند که عکس کيفيت خوبي داشته باشد.
به همين صورت در زوم ديجيتال هم تنها زماني انجام اين زوم به شما کمک مي کند که تصوير شما کيفيت خوبي داشته باشد. در صورت کم بودن کيفيت تصوير با انجام زوم ديجيتال تنها تصوير شما بزرگتر خواهد شد. فروش دوربين مداربسته

تفاوت زوم اپتياکال با زوم ديجيتال
در ساده ترين تعريف ميتوان زوم اپتيکال را شکل واقعي و زوم ديجيتال را شکل مجازي از بزرگنمايي معرفي کرد. در زوم اپتيکال با انجام بزرگنمايي کيفيت و رزولوشن تصوير تقريبا بدون تغيير باقي مي ماند. اما در زوم ديجيتال با کشيدن تصوير اجزاي ان به صورت بزرگتري به نمايش در مي ايند و در واقع شما هرقدر بيشتر بزرگنمايي داشته باشيد رزولوشن تصوير شما کمتر خواهد شد.
با توجه به کاهش روزولشن تصوير، زوم ديجيتال تنها جنبه اي تبليغاتي دارد و کاربردي به عنوان بزرگنمايي براي شما نخواهد داشت.
تارتن