آموزش نصب میکروفن دوربین مداربسته

نصب ميکروفن در سيستم مداربسته بسيار ساده است. دراين مطلب به صورت قدم به قدم اين کار را اموزش خواهيم داد.


اطلاعات پيش از نصب دوربين مداربسته

پيش از نصب ميکروفن بايد به چند نکته توجه کنيد. مهمترين نکته اين است که تعداد کانالهاي صداي DVR شما کمتر از ميکروفن هاي شما نباشد. درصورتي که مشتري نياز به نصب ميکروفن داشت بايد حتما اين نکته را در هنگام انتخاب DVR مد نظر قراراداد.
دومين نکته نوع فيش ورودي صداي موجود بر روي ِDVR است. در برخي DVRها اين فيش به صورت BNC و در برخي به صورت AV است. بايد پيش از نصب ميکروفن از نوع فيش اطلاع پيدا کنيد تا بتوانيد اتصالات مناسب ان را تهيه کنيد.


مراحل نصب

ميکروفن داراي دو فيش متفاوت است. يکي به شکل فيش AV که براي انتقال صدا مورد استفاده قرار ميگيرد و ديگري به شکل فيش اداپتوري که براي تغذيه ميکروفن استفاده مي شود. اين دو فيش را شناسايي کنيد.
تغذيه ميکروفن را وصل کنيد. ميکروفن ها نيز مانند دوربين هاي مداربسته نياز به برق 12ولتي دارند. معمولا مصرف ميکروفن ها به صورت کسري از امپر است پس مي توانيد از طريق يک اداپتور دوربين مدار بسته و ميکروفن را به صورت همزمان متصل کنيد. براي اتصال تغذيه به ميکروفن حتما از فيش استفاده کنيد. سعي کنيد به هيچ عنوان سر سيم را نچينيد.
فيش AV را سر کابل وصل کنيد. وصل کردن فيش AV نيز مشابه فيش BNC است. مغزي را به مغزي فيش و شيلد را به بدنه وصل کنيد.
کابل صدا را وصل کنيد. معمولا براي بسياري از نصاب ها اين سوال مطرح مي شود که از چه کابلي براي انتقال صدا استفاده کنيم. در متراژهاي پايين حتا کابل برق ساده 0.5*2 هم ميتواند صدا را انتقال دهد اما در صورت زياد شدن فاصله بهتر است از کابل کواکسيال براي اين کار استفاده کنيد.
کابل صدا را به DVR وصل کنيد. در اين قسمت بايد با توجه به فيش موجود بر روي DVR فيش کابل را نيز نصب کنيد. توجه داشته باشيد که در صورتي که دوست داريد تمامي کابلها را به صورت BNC وصل کنيد مي توانيد از رابط هاي BNC به AV براي اتصال فيش BNC به ورودي AV موجود بر روي DVR استفاده کنيد.
پيش از وصل ميکروفن به DVR بايد از خروجي صداي دستگاه يک کابل به يک بلندگو يا هدفون براي شنيدن صدا وصل کنيد. اين کابل نيز معمولا با فيش AV متصل مي گردد.
پس از اتصال بلند گو به دستگاه در تنظيمات دستگاه صداي دوربين مورد نظر را فعال کنيد. حال بايد قادر به شنيدن صداي ميکروفن باشيد. در صورتي که صداي صوت در ميکروفن مي شنويد صداي بلندگوها را کمتر کنيد.
توجه داشته باشيد که ميکروفن براي تنظيم صدا داراي يک ولوم داخلي کوچک است. سعي کنيد ولوم را تغيير ندهيد. بهترين جايگاه براي ولوم حدود وسط آن است.
تارتن