حفاظ شاخ گوزنی

 

حفاظ شاخ گوزني از جمله مصالح و موارد مورد استفاده در معماري و ساختمان سازي مي باشد. اين حفاظ ها از جمله حفاظ هاي نسل جديد هستند که جهت تامين امنيت ساختمان ها مورد استفاده قرار مي گيرند.

 اين حفاظ ها از ميلگردهايي نوک تيز ساخته شده اند که با نظم و ترتيب خاصي در کنار يکديگر قرار گرفته اند. اين ميلگردها به يکديگر جوش داده شده و معمولا رنگ آميزي مي شوند و به عنوان حفاظ شاخ گوزني به فروش مي رسند.

 اين ميگردهاي نوک تيز با شيوه ي قرار گرفتن خاصي که دارند، هر کدام به يک سمت رشد کرده اند و مانع از عبور افراد و حيواناتي مانند گربه ها از روي ديوار خواهند شد.

 

اهميت و دليل استفاده از حفاظ شاخ گوزني

 

از آن جايي که حفاظ هاي قديمي از امنيت و زيبايي کافي برخوردار نبودند، بسيار از معماران و طراحان از حصارهاي نسل جديد استفاده مي کنند. برخي از اين حفاظ هاي نسل جديد عبارتند از: حفاظ شاخ گوزني ، حفاظ بوته اي ، حفاظ لاله اي و حفاظ ني زار.

 نرده شاخ گوزني با الهام گرفتن از شکل شاخ هاي گوزن ساخته شده است و در بازار کشور ايران بسيار پر طرفدار است به طوري که امروزه بيش از 90 درصد از حفاظ هاي توليد و استفاده شده در ايران، از نوع شاخ گوزني مي باشد.

اين نوع حفاظ روي ديوار از سوي نيروي انتظامي کشور براي تامين امنيت تاييد شده است. اگر حفاظ شاخ گوزني را بر روي زمين بگذايد، عبور از روي آن غير ممکن و يا بسيار سخت خواهد بود.

 شما مي توانيد اين نوع حفاظ يا نرده روي ديوار را مورد استفاده قرار دهيد چرا که دزدها کمتر به سراغ خانه هايي مي روند که بر روي ديوارشان از اين نوع حصار استفاده کرده اند.

 

از جمله ديگر مزاياي اين نوع حصار مي توان به عمر و ماندگاري آن اشاره کرد!

 اين حفاظ ها پس از نصب احتياج به مراقب و نگهداري ويژه اي ندارند، همچنين به دليل جنس آن ها، از عمر و ماندگاري بالايي نيز برخوردارند.

 همچنين نصب و اجراي آسان اين نوع از حصار نيز يک ويژگي مهم ديگر است که شما بايد از آن آگاه باشيد. در مجموع با توجه به ويژگي هاي اين نوع از حفاظ روي ديوار مي توانيد با خيالي آسوده از آن استفاده کنيد.

 

انواع حفاظ شاخ گوزني

 

حفاظ هاي شاخ گوزني در ابعاد و کيفيت و قيمت هاي مختلفي ساخته مي شوند و به فروش مي رسند. ارتفاع هاي مختلفي براي ساخت اين نوع حفاظ وجود دارد، همچنين تراکم ميلگردهاي مورد استفاده در ساخت حفاظ ها نيز متفاوت است.

 اين موارد باعث مي شوند تا انواع مختلف اين حصار داراي قيمت هاي متفاوتي باشد.

 نرده روي ديوار از نظر تامين امنيت براي منازل و ساختمان ها بسيار مهم هستند پس بايد در خريد آن ها دقت لازم را داشته باشيد و امنيت خودتان را حفظ کنيد.

 

 شما مي توانيد حفاظ شاخ گوزني را با ارتفاع هاي 120 و 90 و 75 که در تراکم هاي مختلف 25 و 19 و 15 در تعداد مختلف رديف ها انتخاب کنيد