دوربین مداربسته HDCVI

دوربين مداربسته HDCVI(High Defination Composite Digital Interface)، به دوربين مداربسته اي اطلاق مي شود که داراي کيفيت تصويري بالا و به شکل HD و در غالب بستر آنالوگ مي باشد. اين فناوري را شرکت چيني داهوا ايجاد کرده است و داراي پلتفرم انحصاري و بسته است. که در سال ???? توليد شده است. و شرکت هاي توليدي ديگر کشور ها لايسنس آن را خريداري کرده اند و در اصل توليد اوليه آن منحصر به شرکت داهو چين مي باشد.

تقريبا اين دوربين مداربسته HDCVI را بايد نسخه تکميل شده HDSDIناميد. زيرا مشکل اصلي دوربين قديمي تر HDSDIکه برداشت تصوير تا فواصل دو تر از ???متر بود که دراين دور بين هاي حل شده است.

دوربين مدار بسته HDCVI، نظير دوربين هاي مداربسته AHD از قدرت تصوير برداري بالايي برخوردار است. کيفيت تصاويردر اين دوربين ها?مگاپيکسل است. دوربين مداربسته HDCVI داراي قابليت ارسال سيگنال صوت و تصوير به صورت همزمان هستند و مي توانند به صورت همزمان داده هاي صوتي و تصويري را توسط يک کابل مشترک که به نام کابل کواکسيال تا مسافت ???متر پردازش نمايند. در دوربين مداربسته HDCVI نويز پردازي تصوير کاهش بسزايي داشته پرش تصوير و فشرده سازي تصويردر اين نوع دوربين ها ديده نمي شود.در دوربين مداربسته HDCVI با استفاده از فرکانس پايين کيفيت تصوير برداري چندين برابر شده .

نصب دوربين مداربسته HDCVI يکي از به صرفه ترين نوع نصب ها محسوب مي شود.به اين علت که در اين سيستم نيازي به تغيير در نحوه ي کابل کشي و يا تعويض کابل نيست که اين مورد هم جز مزيت هاي اين سيستم به حساب مي آيد.

به علت تغييرات چشمگيري که در کيفيت تصاويرو خدمات دوربين مدار بسته HDCVI وجود دارد اين تکنولوژي جز منحصر به فردترين و و قدرتمندترين تکنولوژي بازار تبديل شده است.
منبع: نگاکو