دوربین های مینیاتوری

دوربين هاي مينياتوري يا mini camera همانگونه که از نامشان پيداست دوربين هاي مداربسته کوچک متداول در بازار هستند. از اين دوربين ها بيشتر به عنوان دوربين هاي مخفي استفاده مي شود. معمولا آنها را در جايي که مي خواهند دوربين نامحسوس باشد بکار مي گيرند.

دوربين هاي آي آر
به کليه دوربين ها که از نور مادون قرمز براي تشخيص تصاوير استفاده مي کنند دوربين هاي اينفرارد يا ir گفته مي شود. در دوربين هاي مداربسته از اين تکنولوژي بيشتر براي تشخيص تصاوير در تاريکي استفاده مي شود. معمولا تعدادي led در اطراف لنز اين دوربين ها نصب شده و بوسيله يک سنسور نور در تاريکي روشن مي شوند.

دوربين هاي اسپيددام چرخشي
دوربين هاي چرخشي يا speed dome و يا ptz به کليه دوربين هاي مداربسته گفته مي شود که قابليت چرخش دوربين در جاي خود بوسيله کنترل کننده يا اتوماتيک فراهم شده باشد. از اين دوربين ها بيشتر در مواقعي استفاده مي شود که نياز است که فرد تصاوير دوربين مداربسته را همزمان نظارت کند. از اينرو فرد مي تواند با استفاده از قابليت ptz سيستم هاي مداربسته ، دوربين را به هر جهت که مي خواهد بچرخاند و در هر جا که مي خواهد زوم کند. دوربين هاي اسپيد دام به دليل تعبيه شدن موتور روي آنها از قيمت بالاتري نسبت به ساير دوربين هاي مداربسته برخوردارند (نصب دوربين مدار بسته).