ضبط تصاویر دوربین مداربسته

VCR خانگي (Domestic VCR)
ساده‌ترين و ارزان‌ترين راه براي ضبط تصاوير گرفته شده به وسيله دوربين‌ها استفاده از VCR ‌هاي خانگي است. اين دستگاه‌هاي معمولا امکان ضبط 8 ساعت تصوير را براي شما ايجاد مي‌کنند که البته مي‌توانيد با استفاده از سيستم کنترل ضبط تصاوير تنها تصاوير داراي حرکت را ضبط کنيد.
معايب: بيشتر VCR‌هاي خانگي داراي زمان Take up نسبتا بالايي هستند.(زمان Take up به تاخير دستگاه بين گرفتن دستور ضبط و شروع ضبط گفته مي‌شود)
در صورتي که از VCR براي ضبط تصاوير تلويزيون استفاده مي‌کنيد, در صورت انتخاب دوربين مداربسته به عنوان ورودي قادر به ضبط تصاوير ديگري مانند تصاوير تلويزيون نخواهيد بود.
مزايا: بسيار کم هزينه. اين هزينه کم اين امکان را به شما خواهد داد تا از يک VCR جداگانه براي ضبط تصاوير دوربين‌ها استفاده کنيد.
با اين حال استفاده از VCR در سيستم‌هاي مداربسته حرفه‌اي کاملا منسوخ شده است اما براي يک سيستم ساده خانگي مي‌تواند انتخاب خوبي باشد.
ويدئو تايم لپس (Domestic VCR)
اين دستگاه‌ها تقريبا شبيه به VCR‌هاي خانگي هستند با اين تفاوت که شما مي‌توانيد تعداد فريم‌هاي ضبط شده تصوير را تغيير دهيد. اين قابليت اين امکان را به شما مي‌دهد تا تصاوير را براي مدت بيشتري ضبط کنيد. اين دستگاه ميذتواند طوري تنظيم شود تا تصاوير را براي مدت 24, 240 و يا 960 ساعت بر روي نوارهاي ويدئويي معمولي ضبط کند.
معايب: هرچه مدت ضبط تصاوير را افزايش دهيد فاصله بين فريم‌هاي ضبط شده نيز افزايش مي‌يابد و تصاوير از حالت واقعي دور مي‌شوند.
مزايا: قابليت ضبط طولاني. قيمت نسبتا مناسب. اين دستگاه‌هاي همچنين داراي قابليت‌هايي مانند آلارم يا بازنويسي خود کار بر روي نوار نيز هستند.
DVR (digital video recorder)
DVR دستگاهي است که تصاوير آنالوگ را از دوربين دريافت کرده و پس از تبديل آنها به اطلاعات ديجيتال آنها را ضبط مي‌کند. معمول‌ترين حافظه مورد استفاده در اين دستگاه‌ها هارد ديسک‌هاي معمولي هستند. اين دستگاه با توجه به نوع قابليت نصب تعداد مختلفي هارد ديسک را دارند.
از DVRها مي‌توان در ترکيب با مالتي پلکسر و سيستم موشن دتکتور استفاده کرد. DVRها به دو دسته تقسيم مي‌شوند:
-standalone : ان دستگاه امکان ضبط و نمايش تصاوير را براي شما فراهم مي‌آورد.
– PC-based: اين دستگاه بر روي رايانه نصب شده و امکان استفاده و ظبط تصاوير بر روي رايانه را فراهم مي‌آورد.
مزايا: دستگاه‌هاي DVR تقريبا تمامي قابليت‌هاي گفته شده در مورد دستگاه‌هاي قبلي مانند ضبط و نمايش چند تصوير هم زمان, آلارم, موشن دتکتور و … را دارا مي‌باشند که نصب سيستم مدار بسته را بسيار آسان مي‌کند.
رزوليشن تصاوير ضبط شده نسبتا بالا است.
دسترسي به تصاوير با توجه به زمان و تاريخ ضبط به راحتي امکان پذير است.
پس از گرفتن کپي کيفيت تصاوير به هيچ وجه کاهش نمي‌يابد.
ظرفيت بالاي ضبط تصاوير نياز به تعويض دائم نوار را از بين مي‌برد.
امکان ضبط تصاوير مدتي قبل از تشخيص حرکت نيز وجود دارد.
اتصال آسان اين دستگاه به شبکه يا اينترنت امکان مشاهده تصاوير از راه دور را فراهم مي‌آورد.
معايب: هزينه نسبتا بالا. (البته ممکن است در ابتدا هزينه اين دستگاه بالا به نظر برسد اما قابليت‌هاي اين دستگاه نسبت به قيمت ان استفاده از اين دستگاه‌ها را بسيار معقول کرده است)