آموزش نصب دستگاه NVR (ان وی آر)

براي خيلي از افرادي که با دوربين هاي شبکه يا ديجيتال کار نکرده اند نصب دستگاه NVR سخت به نظر مي رسد اما نصب دوربين مداربسته بر روي آن در صورتي که با منوهاي دستگاه آشنا باشيد بسيار ساده است. از انجايي نصب دوربين هاي شبکه در بين NVRهاي متفاوت کمي تفاوت دارد اينجا در مورد اصول کلي آن صحبت خواهيم کرد و در صورت امکان بعدها به صورت مجزا طريقه نصب هر برند از NVR را شرح خواهيم داد.

اطلاعات مرتبط
در صورتي که نياز به اطلاعاتي در رابطه با دستگاه NVR داشتيد ميتوانيد به مقالات زير مراجعه کنيد.

دستگاه NVR چيست؟
مقايسه دستگاه NVR و سرور در سيستم مداربسته شبکه
اجزاي اصلي سيستم مداربسته شبکه
دوربين مداربسته شبکه

نکات مهم پيش از نصب NVR
پيش از نصب NVR يا در هنگام انتخاب آن بايد به چند نکته توجه کنيد که در اينجا به انها مي پردازيم:
NVRها ممکن است به تعداد دوربين هاي قابل پشتيباني پورت نداشته باشند. مثلا يک NVR هشت کانال ممکن است چهار پورت مستقل داشته باشد. در اين صورت شما بايد از يک سوئيچ براي اتصال بقيه دوربين ها به NVR استفاده کنيد.
در سيستم مداربسته شبکه برخلاف سيستم مداربسته انالوگ دستگاه NVR نميتواند تمامي مدلها و برندهاي دوربين را پشتباني کند. معمولا NVRها تمامي مدل هاي دوربين هم برند خود را پشتيباني مي کنند مثلا NVR برند Hikvision ميتواند تمامي دوربين هاي اين برند را پشتيباني کند اما الزاما نميتواند همين کار را در مورد همه دوربين هاي ديگر برندها انجام دهد. پس پيش از انتخاب آن در مورد مدلهاي دوربين قابل پشتيباني اين NVR اطلاعات به دست اوريد.
NVRها در دو نوع ساده و POE ساخته مي شوند. در صورت POE بودن دستگاه NVR شما نيازي به تغذيه دوربين ها نخواهيد داشت و انها از طريق کابل شبکه تغذيه مي شوند (به شرط POE بودن دوربين ها). قيمت دستگاه هاي POE بيشتر از NVRهاي عادي است.
هر دستگاه NVR داراي يک پهناي باند قابل پشتيباني محدود است. يعني حجم محدودي از اطلاعات در اين دستگاه اناليز مي شود. در صورتي که شما تعداد زيادي دوربين با کيفيت را به دستگاه وصل کنيد ممکن است با مشکل رو به رو شويد. پس پيش از انتخاب NVR پهناي باند مورد نياز براي دوربين ها را محاسبه کرده و NVR را مطابق با آن انتخاب کنيد.
(براي محاسبه پهناي باند مورد نياز به صفحه محاسبه هارد ديسک و پهناي باند دوربين مداربسته مراجعه کنيد)
نحوه نصب
پيش از نصب NVR شما بايد دوربين هاي خود را کابل کشي کرده باشيد. در صورتيکه ميخواهيد دوربين ها را به صورت POE تغذيه کنيد بايد از NVR داراي خروجي POE استفاده کنيد. در اين صورت ديگر نيازي به کابل کشي برق براي دوربين ها نخواهد بود.
همانطور که گفته شد دستگاه هاي NVR معمولا کمتر از تعداد دوربين هاي قابل پشتيباني پورت دارند. مثلا ممکن است دستگاه NVR هشت کانال شما چهار پورت مجزا داشته باشد. در اين صورت براي اتصال چهار دوربين ديگر بايد از يک سوئيچ چهار پورت استفاده کرده و از طريق سوئيچ دوربين ها را به پورت شبکه اصلي دستگاه وصل کنيد(اين پورت جدا از پورتهاي عادي دستگاه است).
از اين طريق شما ميتوانيد حجم کابل کشي خود را به شدت کاهش دهيد. براي مثال چهار دوربين مداربسته نزديک به دستگاه را به صورت مستقيم به دستگاه وصل کرده و در مورد دوربين هاي دور، انها به سوئيچ وصل کرده و از طريق يک کابل به NVR وصل کنيد. (اين کار حجم کابل کشي شما به ويژه در پروژه هاي بزرگ به شدت کاهش مي دهد.)
کابلهاي شبکه موجود را با توجه به نوع کابل سوکت بزنيد. (در رابطه با طريقه شدن سوکت شبکه در مطلبي جداگانه به شما اموزش ميدهيم)
تارتن