نحوه قراردادن تصاویر دوربین امنیتی در وب سایت

آيا دوست داريد نحوه قرار دادن يک تصوير زنده ويدئويي از طريق دوربين‌ امنيتي در وب سايت‌تان را ياد بگيريد؟ اين مقاله يکي از راه‌هاي اين‌کار را با استفاده از يک دوربين مدار بسته آنالوگ و سرور شبکه ويدئويي را آموزش مي دهد. اين نحوه کار بر اساس تجربيات اخير من در سر و کار داشتن با مشتريان آينده نگر شرکت دوربين‌ مدار بسته نوشته شده است.

دوربين مدار بسته زنده
در اينجا تصويري زنده از يک دوربين امنيتي نصب شده در دفتر شرکت دوربين‌ مدار بسته واقع در پالم بيچ غربي ايالت فلوريدا را شاهد هستيد. تصاوير اين دوربين با همان تنظيماتي روي اين رايانه تعبيه شده که بيشتر در گفتگو با مشتري به او توصيه کرده بودم از آن استفاده کند. اين وب سايت از طراحي وب سايت پاسخگو استفاده مي‌کند بدين معني که کد HTML نوشته شده روي اين سايت راي جاسازي ويديو بر اساس تنظيمات نمايشگر دسکتاپ، صفحه تبلت و مرورگر وب تلفن همراه و با توجه به اندازه صفحه نمايش و رزولوشن دستگاه‌هاي مورد نظر به طور اتوماتيک تنظيم مي‌گردد. به زبان ساده، ويديو و تمام عناصر ديگر روي صفحه دسکتاپ و مرورگرهاي تلفن همراه به صورت مطلوب نمايش داده خواهد شد.

نمايش تصوير دوربين‌هاي امنيتي در وب سايت
مالک يک کسب و کار ساخت ماشين لباسشويي در نيويورک اخيراً با من تماس گرفت چون مي‌خواست تصاوير ويدئويي دريافتي از دوربين‌ امنيتي شرکتش که با استفاده از يکي از دوربين‌هاي مدار بسته موجود در سيستم امنيتي آن تهيه مي‌گرديد، روي وب سايت شرکت ديده شود. او مي‌خواست مشتريان‌اش در هر لحظه‌اي که دلشان بخواهد بتوانند با استفاده از رايانه رو ميزي يا گوشي تلفن همراه‌شان، پرسنل شرکت او را در حال در کار در کارخانه به تماشا بنشينند. سيستم موجود در محل کار او از چهار دوربين امنيتي و يک DVR تشکيل مي‌شد (معمول‌ترين نحوه تنظيمات دوربين‌ مدار بسته براي يک کسب و کار کوچک). سيستم او از دوربين‌هاي استفاده مي‌کرد با کابل‌هاي کواکسيال RG59 دوربين‌ مدار بسته آنالوگ را به DVR متصل مي‌کرد. يکي از چهار دوربين تصويري کلي از محلي دريافت مي‌کرد که همه ماشين‌هاي لباسشويي در ان محل توليد مي شدند. اين همان دوربين امنيتي بود که او مي‌خواست تصويرش به وب‌سايت شرکت اضافه شود.

او همچنين مي‌خواست DVR موجود را تعويض کند زيرا امکان اتصال از راه دور از طريق کامپيوتر مک يا تلفن همراهش با دستگاه وجود نداشت و دستگاهش از چنين امکاني پشتيباني نمي‌کرد. او يک گوشي آي فون و شوهرش هم يک دستگاه اندرويد داشت. آنها هر دو مي‌خواستند اين امکان را داشته باشند که از راه دور با سيستم خو مرتبط شوند و بتوانند در صورت بروز مسئله‌اي، قادر به ديدن و بازپخش تصاوير ضبط شده داشته باشند.

آخرين مورد نياز او مانيتوري بود که تصاوير اين دوربين را براي همه مشتريان پخش کند به نحوي که آن‌ها بدانند کل مجموعه کسب و کار او توسط دوربين‌هاي امنيتي به طور مداوم کنترل مي شود.. او مي‌خواست اين مانيتور تصاوير هر چهار دوربين را روي خود نمايش دهد. اين مانيتور مي بايست روي ديوار ورودي شرکت او نصب مي شد تا همه افرادي که وارد شرکت مي شدند بتواند براحتي آن را مشاهده کنند.
منبع: نگاکو