دوربین مداربسته HD چیست؟

کابل شبکه يا کابل به هم تابيده به کابلهايي اطلاق مي شود که از ان براي انتقال ديجيتال اطلاعات استفاده کرد. اين کابلها انواع بسيار متفاوتي دارند که در اين مطلب بيشتر با آنها اشنا مي شويم.

مشخصات کلي
هر کابل به هم تابيده از هشت سيم تشکيل شده که براي کاهش تاثيرات نويز بر روي آنها به صورت دو به دو به هم تابيده شده اند. حداکثر طول سگمنت هر کابل به شبکه 100 متر است. نصب دوربين مداربسته
رنگ سيم هاي کابل به صورت زير است:
سفيد سبز – سبز – سفيد نارنجي – نارنجي – سفيد آبي – آبي – سفيد قهوه اي – قهوه اي

دسته بندي کابل هاي شبکه براساس فرکانس
از انجايي که ميزان فرکانس قابل پشتيباني در انواع کابل شبکه متفاوت است، حجم اطلاعات قابل انتقال نيز متفاوت خواهد بود. براي طبقه بندي کابلهاي شبکه براساس فرکانس از دسته ها يا Catagoryها استفاده مي شود که در فرم همگاني آنها را با CAT مي شناسند.
CAT-3: اين کابل حداکثر از فرکانس 10 مگاهرتزي پشتيباني مي کند که امکان انتقال تا 10Mbps را براي آن فراهم مي آورد. امروزه با توجه به محدوديت زياد حجم قابل انتقال توسط اين کابل استفاده از آن منسوخ شده است.
CAT-5: اين کابل حداکثر از فرکانس 100مگا هرتزي پشتيباني مي کند که امکان انتقال اطلاعات تا 100Mbps را براي آن فراهم مي کند.
CAT-6: در ابتدا فرکانس قابل پشتيباني اين کابلها تا 250مگا هرتز بود اما با معرفي زير مجموعه هاي جديد اين کابل ها با عنوان CAT-6e و CAT-6a، امکان پشتيباني از حداکثر فرکانس انتقال 500 تا 650 مگا هرتز نيز فراهم شد.
CAT-7: اين کابل حداکثر از فرکانس 600مگا هرتزي پشتيباني مي کند که امکان انتقال اطلاعات تا 10Gbps را براي آن فراهم مي کند.

انواع کابل شبکه از نظر نوع محافظ
پوشش يا محافظ نقش مهمي در حفاظت انواع کابل دارد. کابلهاي شبکه انواع بسيار متفاوتي از نظر نوع محافظ دارند اما رايجترين آنها عبارتند از:
کابل UTP: کابل شبکه بدون غلاف محافظ
کابل STP: کابل شبکه داراي غلاف محافظ
کابل S-UTP: کابل شبکه روکش دار بدون غلاف محافظ
کابل U-FTP: کابل شبکه با فويل محافظ براي سيم ها
کابل SFTP: کابل شبکه داراي غلاف محافظ و روکش رز ورقي

کابلهاي شبکه در سيستم هاي مداربسته
در سيستم هاي مداربسته معمولا طيف محدودي از کابل شبکه مورد استفاده قرار مي گيرد. براي محيطهاي داخلي و اداري معمولا از کابل CAT-6 UTP و براي محيطهاي بيروني يا مسيرهاي کمي طولاني و يا مسيرهايي که امکان ضربه خوردن به کابل وجود دارد از کابل CAT-6 SFTP استفاده مي شود.
کابل CAT-7 هم در صورتي که پهناي باند تصاوير دوربينهاي مدار بسته زياد باشد ممکن است مورد استفاده قرار گيرد. در هنگام اماده سازي بستر شبکه حتما به ظرفيت سوئيچ ها و هماهنگي انها با کابل خود توجه داشته باشيد.
تارتن