دوربین مداربسته DNR

يکي از نگراني هاي افرادي که از دوربين مداربسته استفاده ميکنند اين است که آيا دوربين فقط در روز تصوير را نمايش ميدهد يا در شب هم ميتوانيم بدون اينکه محيط را با چراغ روشن کنيم ، تصوير مطلوبي مشاهده و ذخيره سازي نماييم.
نورپردازي دوربين هاي مداربسته در گذشته نه چندان دور، از اهميت زيادي برخوردار بود و با ورود پروژکتور هاي مادون قرمز ، و يا دوربين هايي که داراي ” ال اي دي ” مادون قرمز بودند ، اين مشکل تا حدودي حل شد .
اما تصاويري که در شب توسط دوربين هاي مداربسته روي مانيتور نمايش داده مي شد ، معمولا همراه با برفک هايي بود و از طرفي تصوير کيفيت و شفاويت مورد نياز را نداشت .
اين مساله باعث ميشد که تا حدود 30 درصد از کارائي دوربين مداربسته از بين برود و از طرفي روشن کردن محيط در بعضي از مکان ها به دلايل حفاظتي هميشه مقدور نيست و يا بسيار هزينه بر است .
پس مشکل نويز تصاوير چگونه بايد برطرف مي شد؟
پس از مدت ها تحقيق ، توسط توليد کنندگان بزرگ در سراسر دنيا ، بالاخره دوربين هايي با تکنولوژي DNR = Digital Noise Reduction يا همان ، کاهنده نويز به صورت ديجيتالي به بازار عرضه شد .
اين دوربين ها ، با استفاده از فيلتر هايي نويز هاي تصوير را حذف ميکنند و کيفيت و شفافيت تصاوير به حد مطلوب ميرسد .
همانطور که ميدانيد ، در طراحي سيستم هاي مداربسته بايد قيمت قطعات شامل دوربين هاي مداربسته و ذخيره ساز ها و …را هم در نظر داشته باشيد . ممکن است هزينه يک دوربين با قابليت دي ان آر کمي در ابتدا بالاتر از يک دوربين معمولي به نظر برسد ، اما هزينه برق مصرفي براي روشن کردن محيط يک پارکينگ ، يا هزينه يک پروژکتور مادون قرمز را هم اگر به هزينه يک دوربين معمولي اضافه نماييد ، متوجه خواهيد شد که پس از مدتي ، هزينه هاي شما بيشتر از حالي خواهد شد که از ايتدا دوربيني با تکنولوژي DNR در پروژه استفاده ميکرديد .