نصب دستگاه DVR

ما براي ضبط تصاوير دوربين مدار بسته به دستگاه dvr احتياج داريم,اين دستگاه انواع مختلف و برند هاي مختلف دارد و تعداد ورودي دوربين مداربسته مختلفي دارند.
انواع دستگاه هاي dvr بشرح ذيل مي باشد:
1: دستگاه 4 کانال
2: دستگاه 8 کانال
3: دستگاه 16 کانال
4: دستگاه 32 کانال
دستگاه dvr مانند دوربين از دو نوع آنالوگ که dvr معرفي مي شود و تحت شبکه که nvr معرفي مي شود سازگار هسنتد.
در اين آموزش ما نصب دستگاه dvr يعني دستگاه ضبط تصاوير آنالوگ را آموزش مي دهيم.
در ابتداي کار شما بايد يک هارد براي دستگاه خريداري کنيد که بنا به نياز و مدت ذخيره سازي مي توانيد حجم هارد را انتخاب کنيد ولي معمولا براي ذخيره سازي 4 عدد دوربين به مدت 30 تا 40 روز از هارد 1 ترا بايت استفاده مي شود.
براي قرار دادن هارد درون دستگاه سما بايد پيچهاي دستگاه dvr را باز کرده و کابل برق و sata را به هارد متصل نماييد سپس هارد را در جاي مشخص شده پيچ نماييد.
در تصوير زير متوانيد مشاهده کنيد که به چه شکل اين کار را انجام دهيد.
نحوه قرار دادن هارد در dvr
نصب دستگاه dvr
قرار دادن هارد درون dvr کار زياد مشکلي نيست.
زماني که شما دوربين ها را نصب کرديد نوبت به گرفتن تصوير مي رسد .دستگاه را به مانيتور متصل نماييد و کابلهاي دوربين را به قسمت ورودي دستگاه متصل نماييد.
دستگاه را روشن کنيد زماني که دستگاه لود مي شود شما نمي توانيد تصويري را از دوربين دريافت کنيد.وارد بخش تنظيمات دستگاه شويد.
نکته :براي ورود به بخش تنظيمات هر دستگاهي شما نياز به کلمه عبور داريد که معمولا داخل کاتالوگ دستگاه مشخص شده است.
براي اولين با که شما مي خواهيد تصاوير را ذخيره کنيد بايد هارد را يکبار فرمت نماييد به خاطر اين که فرمت هارد بايد از ntfs به fat تغيير پيدا کند .از منوي دستگاه مي توانيد يه راحتي هارد را فرمت نماييد.
در دستگاه dvr بخشهاي مختلفي وجود دارد که سعي کنيد فقط قسمت هاي مورد نيازتان را تنظيم کنيد به مابقي قسمت ها کاري نداشته باشيد.