راهنمای انتخاب دوربین مداربسته

انتخاب دوربين مداربسته مناسب کار سختي نيست به شرطي که در که ابتدا نياز خود را دقيقا مشخص کنيد و اطلاعات مناسبي از بازار به دست اوريد.

انتخاب نوع سيستم مداربسته
اولين مرحله از انتخاب دوربين مداربسته انتخاب نوع سيستم شماست. در زير شرحي کوتاه و مفيد از هر سيستم مداربسته را خواهيد ديد.
سيستم مداربسته انالوگ: ارزان و ساده است و براي کساني که نظارت عمومي يا مباحث امنيتي اوليه نياز دارند مناسب است. معمولا در بيشتر منازل و مغازه ها از سيستم انالوگ استفاده ميشود.
سيستم مداربسته شبکه: گران قيمت و تخصصي است. نسل جديدتر سيستم مداربسته است و براي کساني که به دنبال کيفيت بالاتر هستند بسيار مناسب است.

برند دوربين
اجناس متفرقه: اين برندها براي مشترياني مناسب است که مي خواهند کمترين هزينه را براي سيستم مداربسته خود بکنند. (براي اطلاع از روشهاي شناسايي اين برندها اين مطلب را بخوانيد)
برند هاي چيني: برندهاي مطرح چيني (مانند Hikvision و Dahua) در حال افزايش کيفيت محصولات خود هستند. اين برندها شايد از نظر کيفيت از برندهاي مطرح تر کمي پايين تر باشند اما از نظر قيمت استفاده از آنها به صرفه است. اين محصولات از گارانتي خوبي در ايران برخوردارند. فروش دوربين مداربسته
برندهاي تايواني: متاسفانه بسياري از فروشندگان تجيهزات متفرقه محصولات خود را به نام کره اي يا تايواني به فروش ميرسانند. لطفا پيش از خريد اين محصولات به اصل بودن انها توجه داشته باشيد. برندهاي تايواني (مانند Vivotek و Geovision) معمولا کيفيتي بين برندهاي چيني و برندهاي کره اي دارند.
برندهاي کره اي: برندهاي کره اي مانند (مانند Samsung و CNB) برندهايي هستند که از کيفيت بالايي برخوردارند و براي کساني مناسبند که دغدغه مالي در پروژه خود ندارند.
برندهاي ژاپني: برندهاي ژاپني (مانند Panasonic و Sony) با وجود کيفيت بسيار بالا داراي نمايندگي يکپارچه در ايران نيستند و اين موضوع تا حدي گارانتي انها را با مشکل رو به رو کرده است. با اين حال استفاده از اين دوربين ها معمولا ريسک بسيار پاييني دارد و از کيفيت خوبي برخوردارند.
برندهاي اروپايي-آمريکايي: برندهايي نظير Bosch يا Axis از بالاترين سطح کيفيت برخوردارند. متاسفانه پر هزينه بودن اين محصولات استفاده از انها را در ايران به شدت محدود کرده است.

نوع دوربين مداربسته
دوربين هاي مداربسته انواع خيلي متفاوتي دارند. براي اطلاعات دقيق در رابطه با کاربري و خصوصيات هر مدل به اين مقاله مراجعه کنيد.
بقيه جزئيات در انتخاب دوربين مداربسته

در رابطه با انتخاب کيفيت تصوير و خصوصيات ديگر دوربين مداربسته در صورتي که دوربين انالوگ را انتخاب کرده ايد اين مقاله و در صورت انتخاب دوربين شبکه اين مقاله را بخوانيد.