درب های اتوماتیک از نظر امنیتی چگونه هستند؟

اغلب مردم نظرشان اين است که درب هاي اتوماتيک براي آسايش ساخته شده و امنيت کمتري نسبت به درب هاي غير اتوماتيک دارد و بايد اين نکته را گفت که نصب درب هاي اتوماتيک بايد طبق اصول باشد و کليه اصول ايمني را نيز لحاظ کرد امنيت درب هاي اتوماتيک افزايش مي يابد.
از طريق روشهاي ديگر نيز شما مي توانيد امنيت ساختمان خود را بالا برده مانند استفاده از دوربين و دزدگير که خرج کمي دارد.
حال به انواع درب هاي اتوماتيک مي پردازيم.
درب هاي هيدروليکي : اين نوع درب اتوماتيک جزء نخستين درب هاي اتوماتيک است که داراي جک هاي قوي هيدروليکي و استهلاک خيلي کم و تردد ان نيز بي نهايت مي باشد.امنيت درب هاي هيدروليکي بسيار است و در مقابل فشار مقاوم و همچنين اگر داراي قفل برقي باشد کساني که ريموت نداشته باشند نمي توانند از اين نوع درب استفاده نمايند. همچنين داراي معايبي يز مي باشد مانند قيمت بالا و در هر فصل براي نگه داري نياز به خدمات است .
درب اتوماتيک پنوماتيک : اين نوع درب اتوماتيک در ايران بسيار استفاده شد ولي رفته رفته کنار رفت. اين درب از نيروي باد استفاده مي شدسبب به حرکت در اوردن پيستونهاي جک ها مي شد و عمل باز و بسته شدن انجام مي شد.از نظر قيمت به صرفه و مونتاژ آن داخل ايران انجام مي شد.
از معايب اين نوع درب که باعث انقراض آن شد کمپرسور باد سر و صداي بالايي داشت و نياز به سرويس ماهانه و نظارت مداوم بود و از نظر ايمني ضعيف و شايان ذکر است که مي توان از راه فلاشر که در بيرون ساختمان نصب مي شود در را باز نمود. با روي کار آمدن درب هاي اکترومکانيکي که قيمت ان کمتر از پنوماتيک بود اين درب رفته رفته از رده خارج شد.

درب هاي اتوماتيک الکترومکانيک: اين نوع درب اتوماتيک طوري طراحي شده که نياز به فشار باد و فشار روغن ندارد.
تنها با موتور کوچکي که در درون جک قرار گرفته نيروي خودش را به گيربکس مي دهد تا با بالا بودن توان و قدرت ماردون جک را به گردش در بياورد و آخر سر شفت جک به عقب و جلو با سرعت مناسب و استاندارد شده حرکت کند. از فوايد اين نوع درب اتوماتيک کوچکي سايز تابلو فرمان و عدم وابستگي بخش مکانيکي و الکترونيکي، از نظر ايمني بالا است و با داشتن قفل برقي نفوذ پذيري را صفر نمود.
انعطاف پذيري و چک کردن آن در سال 2 بار مي توان نام برد و معايب آن شامل استهلاک زياد آن در برابر سيستم هاي هيدروليکي و از نظر محدود بودن قدرت و اگر فشار زياد باشد سيستم اسيب مي بيند.