دوربین های بی سیم یا wireless

دوربين هاي وايرلس گونه اي از دوربين هاي IP هستند که براي اتصالشان به دستگاه DVR و يا NVR به جاي کابل به يک سوييچ به نام ترنس متر (trance meter) نيازمندند.
مزيت اين دوربين ها نسبت به دوربين هاي آنالوگ و دوربين هاي آي پي معمولي اين است که اولا به خاطر اينکه خطاي سيم کشي در اين دوربين ها صفر ميباشد کل شبکه دوربين هاي قرار گرفته در محيط از امنيت بالاتري برخوردارند و ثانيا هزينه هاي اوليه سيم کشي (مانند لوله کشي هاي سيم کشي درون زمين ) را ندارند.
از معايب استفاده از اين دوربين ها ميتوان به دو نکته مهم اشاره کرد. اولي اختلال سيگنال هاي ارسالي به ترنس متر در صورت وجود نويز و يا پارازيت ميباشد که ارتباط دوربين ها را با دستگاه قطع ميکند و دومي هزينه نگهداري ترنس متر ميباشد که با توجه به اينکه در حال حاضر عرضه اين دستگاه در بازار ايران به دليل تقاضاي پايين محدود است معمولا قيمت بالايي را براي مشتريان به همراه دارد.
تفکر اشتباه راجع به دوربين هاي بي سيم اين است که عده زيادي در ايران استفاده از دوربين هاي بي سيم را با قابليتهايي همچون انتقال تصاوير بروي اينترنت و مشاهده کارخانه از منزل اشتباه ميگيرند. قابليت اتصال بي سيم اين دوربين ها صرفا به صورت محلي بوده و همه آنها براي اتصال به دستگاه دي وي آر به ترنس متر نيازمندند و انتقال تصاوير به روي اينترنت و يا مشاهده کارخانه و يا محل زندگي از جاهايي ديگر به پارامتر هاي ديگري همچون قابليت اتصال دستگاه دي وي آر به اينترنت ، سرعت انتقال تصوير دستگاه DVR و سرعت اينترنت مورد استفاده براي دستگاه وابسته است (نصب دوربين مدار بسته)