راهنمای انتخاب دستگاه NVR

انتخاب دستگاه NVR مناسب با توجه به عدم اشنايي زياد با سيستم هاي شبکه تا حد زيادي از انتخاب DVR پيچيده تر است. در اين مطلب سعي شده به جزئيات مهم انتخاب اين دستگاه اشاره شود.

برند دستگاه
فروش دوربين مداربسته
انتخاب برند مناسب براي NVR به مراتب مهمتر از DVR است. از انجايي که سيستم نرم افزاري NVR از اهميت بالايي برخوردار است انتخاب برند بسيار حساس است. در رابطه با برندهاي معتبر و نقاط قوت و ضعف هر يک ميتوانيد در اين مقاله اطلاعاتي به دست اورديد.

پروتکل انتقال
در سيستم هاي شبکه، اطلاعات با زباني خاص صورت مي گيرد که به آن پروتکل انتقال اطلاعات مي گويند. در گذشته هر يک از برندهاي توليد کننده دوربين هاي شبکه پروتکل مختص خود را داشت. اما امروزه يک پروتوکل مشترک بين تجهيزات مداربسته به نام ONVIF وجود دارد. تمامي تجهيزات مداربسته اي که پروتکل Onvif را پشتيباني کنند را ميتوان به صورت مشترک در يک سيستم مداربسته شبکه استفاده کرد.
پس توجه داشته باشيد، تنها در صورتي مي توانيد NVR، Video Server و دوربين هاي شبکه را در يک سيستم وصل کنيد که يا هم برند باشند و يا همه Onvif را پشتياني کنند.
تعداد کانال

تعداد کانال هاي دستگاه NVR نيز مانند DVR محدود است. دستگاه هاي NVR معمولا با تعداد 4، 8، 16، 32 و 64 کانال ساخته مي شوند. توجه داشته باشيد ممکن است تعداد ورودي هاي مجزاي روي دستگاه از تعداد کانالهاي مجاز آن کمتر باشد. براي مثال دستگاه 8 کانال شما تنها 4 پورت ورودي داشته باشد. در اين صورت مي توانيد از يک سوئيچ 5 پورت در کنار دستگاه استفاده کنيد و آن را به يکي از پورتهاي دستگاه متصل کنيد.

پهناي باند ورودي و خروجي
هر دستگاه NVR امکان دريافت و پردازش مقدار محدودي از پهناي باند را دارد. با توجه به مقدار پهناي باند دوربين ها بايد از دستگاه با پهناي باند مناسب براي سيستم مداربسته خود استفاده کنيد. پهناي باند خروجي دستگاه نيز به شما نشان مي دهد که چند فرد متفاوت مي توانند به صورت هم زمان تصاوير دستگاه را در شبکه ببينند. (براي اطلاع از روش محاسبه پهناي باند دوربين ها به اين صفحه مراجعه کنيد)
POE بودن

(براي اطلاعات بيشتر در اين رابطه به مقاله دوربين مداربسته POE مراجعه کنيد.)
معمولا NVRها با هر تعداد کانال، در دو نوع POE و غير POE عرضه مي شوند. در صورتي که مي خواهيد سيستم شبکه خود را به صورت POE طراحي کنيد انتخاب NVR بايد طوري صورت گيرد که دستگاه شما به تعداد دوربين هاي متصل شده خروجي POE داشته باشد. در صورتي که تعداد کانالي خروجي مجزا از تعداد کانالهاي دستگاه کمتر بود (براي مثال دستگاه 8 کانال بود ولي چهار خروجي POE داشت) بايد از يک سوئيچ POE در کنار دستگاه NVR استفاده کرده و سوئيچ را به NVR متصل کرد.

تعداد هاردهاي قابل پشتيباني
(جهت محاسبه ميزان هارد مورد نياز براي NVR به صفحه مربوطه مراجعه کنيد.)
تعداد هاردهاي قابل پشتيباني هر دستگاه معمولا مقداري ثابت است. اما گاهي ممکن است دستگاهي از دستگاه هاي مشابه تعداد بيشتري هارد را پشتيباني کند. در صورتي که نياز به ضبط بيشتر داشته باشيد اين خصوصيت اهميت زيادي پيدا مي کند.
در صورت نياز به زمان ضبط بسيار بالا از دستگاه هاي با پورت E-SATA استفاده کنيد.