مزایای استفاده از دوربین های speed dome

ويژگي هاي فوق العاده اين محصول را توضيح ميدهم:
دوربين هاي Dome:
دوربين مداربسته (Dome) به نام هاي دوربين مداربسته حبابي و سقفي نيز شناخته شده اند.دوربين هاي دام ظاهر و شکلي گنبدي دارند که بيشتر مواقع براي نصب بر روي سقف اتاقها و يا مکان هاي ديگر استفاده مي شوندو در دومدل ديد در شب ( IR ) و معمولي (بدون ) IR ساخته مي شوند. اين چرخش کاملا محيط زير خود را پوشش ميدهند که هيچ نقطه کوري وجود نداشته باشد .
معايب دوربين هاي مداربسته dome:
1- نسبت به انواع دوربين هاي ديگر? قدرت پيشگيري از سرقت پايين تري دارند. (هنوز کساني هستند که با ديدن اين نوع تشخيص دوربين مداربسته را نمي دهند)
2-زاويه برداشت اين دوربين تصوير عمود و نيمه عمود است. در اکثر موارد تصوير برداشته شده به صورت نيمرخ مي باشد.
دوربين هاي Speed Dome يا PTZ چيست ؟
اين دوربين هاي اسپيد دام دقيقا شبيه دوربين هاي دام ( Dome ) هستند با اين تفاوت که سرعت Zoom وPanو Tilt آنها سرعت بسيار بيشتري دارد. اين دوربين هاي اسپيد دام مي توانند در کمتر از 3 ثانيه270 درجه چرخش داشته باشند .
از اين دوربين هاي اسپيد دام بيشتر در مواقعي استفاده مي شود که نياز فرد تصاوير دوربين مداربسته را به طور همزمان نظارت کند. ميتوان دوربين را به هر جهتي که ميخواهيد بچرخانيد و در هر جا که ميخواهيد زوم کنيد .دوربين هاي اسپيد دام به دليل تعبيه شدن موتور روي اين دوربين ها قيمتشان نسبت به بقيه دوربين ها بالاتر است.
اين نوع دوربين مداربسته داراي ضريب امنيتي بالا و کاربري فوق العاده است و اين نوع دوربين ها ي مدار بسته در مراکزي که نياز به امنيت بالا و وضوح تصوير بالا دارند استفاده مي شود. يکي از مزاياي مهم دوربين هاي speed dome که در محيط هاي باز مورد استفاده قرار ميگيرند ، گردش 360 درجه آنها است. به صورتيکه تمامي زاويه ديد صد در صد را براي اپراتور به وجود مي آورد.
اين گردش 360 درجه اي دوربين بصورت رفت و برگشت نمي باشد و از ميکروسوئيچ استفاده نمي شود و دوربين در اين شکل فضاي کمتري را تحت پوشش ندارد، اپراتور مي تواند با کنترل اين نوع دوربين ها زاويه چرخش را کنترل نمايد و در حالت اتومات اين دوربينها امکانات نرم افزاري بسيار خوبي دارند و مي توان براي تک تک دوربينها برنامه ريزي و دستورات جداگانه اي انتخاب کرد. در اين حالت کاربر مي تواند نقطه هاي مورد اهميت را در تصوير انتخاب نمايد و ميزان زوم دوربين را هم مشخص نمايد و دوربين را استارت کند. دوربين بصورت شبانه روزي تصاوير را مرور و ذخيره مي نمايد. ديگر خصوصيات اين دوربين ها قدرت زوم بالا که تاثير مستقيمي در کيفيت را دارد مي باشد وهمچنين ضريب امنيتي فوق العاده بالا وکاربردي دارند.
حداکثر زوم قابل تشخيص 37 ايکس زوم واقعي اين مدل از دوربينهاست و 200 ايکس زوم ديجيتال که رابطه معکوس با کيفيت دوربين دارد را ميتوان از مزاياي اين دوربين هاي مداربسته به شمار اورد . يکي ديگر از خصوصيات مهم دوربين هاي مدار بستهspeed dome وجود هيتر و فن اتومات در داخل محفظه فوقاني دوربين مي باشد که در شرايط جوي نامناسب شروع به کار مي کنند.
فن سيستم باعث جلوگيري از اتفاقاتي نظير سوختن دوربين ، نويز تصوير ، آب شدن سيم و کابل داخل دوربين ناشي از گرماي بالا و پارازيت توليدي مدارهاي الکتريکي دوربين که در تصوير بوجود مي آيد مي باشد . هيتر دستگاه همچنين با عمل کردن اتوماتيک مانع از يخ زدگي بخش هاي مختلف دوربين مي شود، اين اتوماسيون به دوربين مداربسته کمک مي کند تا سرماي زير 20 درجه و گرماي بالاي 60 درجه را به خوبي و بدون نقص تحمل کند. از ديگر مشخصات دوربين هاي اسپيد دام کيفيت تصوير و وضوح بالا آنها مي توان نام برد. اين دوربين هاي مدار بسته دوربين هاي روز و شب هستند، که در روز با استفاده از نور خورشيد تصوير رنگي و در شب با استفاده از نور محيط مي توان تصويري رنگي و واضح نشان ميدهد و در غير اينصورت در تاريکي تصويري سياه و سفيد مشاهده مي شود.