مقایسه دوربین آنالوگ و شبکه

دوربين هاي مداربسته انالوگ و شبکه داراي تفاوت هاي ريشه اي هستند. اين به اين معناست که تمامي تجهيزات مورد استفاده در اين دو سيستم با هم متفاوت است. پس انتخاب درست اين سيستم ها در ابتدا بسيار ضروري است چرا که در صورت نياز به تغيير سيستم شما مجبور خواهيد بود تمام تجهيزات نصب شده موجود را از رده خارج کنيد.
سيستم مداربسته آنالوگ: نسل قديمي از دوربين هاي مداربسته است که به علت سادگي و کم هزينه بودن همچنان بسيار محبوب مي باشد. بيشتر سيستم هاي مداربسته نصب شده در مکانهاي کوچک از اين نوع هستند. دوربين هاي مداربسته انالوگ عموما داراي کيفيت تصوير ضعيفي هستند و براي کاربري هاي بسيار اوليه مناسب هستند. نصب دوربين مداربسته
اين لينک شامل يک عکس نمونه از تصوير يک دوربين مدار بسته انالوگ با بالاترين کيفيت قابل دسترسي (700تيوي لاين) است.
سيستم مداربسته شبکه: نسل جديد از دوربين هاي مداربسته است. اين سيستم رفته رفته در حال جايگزين شدن به جاي سيستم مداربسته انالوگ است. دوربين هاي مداربسته شبکه از کيفيت و قابليت هاي به مراتب بالاتري نسبت به سيستم انالوگ برخوردارند.
اين لينک شامل يک عکس نمونه از تصوير يک دوربين مداربسته شبکه با کيفيت متوسط (3مگا پيکسل) است.

کدام را انتخاب کنم؟
انتخاب بين سيستم انالوگ و شبکه عملا بحث محدوديت هاي مالي است. در صورتي که امکان پرداخت هزينه هاي سيستم شبکه را داشتيد حتما از اين سيستم استفاده کنيد اما اگر اين هزينه ها براي شما زياد بود و نياز به يک سيستم ساده و اوليه داشتيد دوربين هاي انالوگ را انتخاب کنيد.