معرفی راه بند BFT

سيستمي که در اين بخش به معرفي آن خواهيم پرداخت به جرات مي توان گفت که اين سيستم يکي از کامل ترين و پرکاربرد ترين سيستم هاي موجود در صنعت سيستم هاي اتوماسيون BFT مي باشد. راه بند مدل STOPPY از برند BFT توانسته است خود را به عنوان يکي از قدرتمند ترين و بهترين راه بند ستوني در صنعت اتوماسيون ورودي در بازار ايران به اثبات برساند. موارد کاربرد استفاده بسيار زيادي براي اينگونه راه بندها مي توان ذکر کرد اما به طور کلي به اين جمله مي توان بسنده کرد که هرجايي نياز به محافظت در برابر عوامل خارجي ورودي داشته باشد اين وظيفه را STOPPY به عهده مي گيرد. مثل ورودي مجتمع هاي تجاري و مسکوني ،ادارات دولتي و خصوصي ،سالن هاي اجتماعات انبارهاي مهمات و.... اين مدل راه بند از نوع الکترومکانيک مي باشد. به اين مضمون که سيستم محرکه مشتمل بر الکتروموتور و گيربکس مي باشد که اين خصيصه باعث ايجاد سرعت ثابتو يکنواخت در ستون متحرک راه بند مي شود. و تنش هاي موضعي کلا از بين مي رود.
نکته ديگر که در تمامي سيستم هاي بي اف تي نيز اين مزيت به چشم مي خورد عدم نياز دستگاه به سرويس و تنظيمات دوره اي مي باشد. در اين مورد لازم به ذکر است که اين سيستم در برابر تغييرات جوي (10-الي 50+) کارايي صد در صد خود را حفظ مي کند و همچنين با نوسانات شديد برق و حتي قطع برق به مدت زمان طولاني برنامه سيستم دچار اختلال نمي شود. راندمان بالاي اين راه بند امکان باز و بسته شدن تا 2000 بار در شبانه روز را ميسر مي سازد که نسبت به راه بند هاي بازويي موجود در بازار ايران بسيار بالاتر مي باشد .علاوه بر آن اين سيستم ها داراي ضريب ايمني IP67 که بالاترين ميزان مقاومت در برابر آب (غوطه ور شدن در آب) و گردو خاک است مي باشد.

برد مرکزي راه بند قابليت هماهنگي با کليه سيستم هاي کنترل تردد (CONTROL ACCESS)
را دارا باشد و مي توان با افزودن حسگر هاي خطي و يا طيف نوري سيستم را کاملا ايمن و هوشمند ساخت تا احتمال برخورد بازوي راه بند با وسيله عبور کننده به صفر برسد. نصب درب اتوماتيک
بدنه محافظ راه بندها تماما از فولاد بوده و از نظر رنگ داراي رنگ کوره اي و مقاوم در برابر ضربه نيز باشد. در پايان اميد است که توضيحات فوق هرچند مختصر ديد کلي راجع به راهبندهاي ستوني BFT مدل STOPPY را به شما ارائه کرده باشد در قسمت بعد راجع به ديگر محصولات BFT سخن به ميان خواهيم آورد. که در حال حاضر از لحاظ مقرون به صرفه بودن و تنوع محصول در ايران همتايي ندارد.