نصب دکل برای دوربین های مدار بسته

سيستم هاي حفاظتي نظارتي از مهمترين ابزار امنيت در اين سال ها است که با توجه بالا رفتن کيفيت تصوير و ضبط دوربين مدار بسته در سال هاي اخير نياز به نصب دوربين هاي مدار بسته در فواصل مناسب براي تحت نظر گرفتن محيط مورد نظر مي باشد.
يکي از بهترين ابزار براي جاگذاري دوربين مدار بسته نصب دکل هاي ايستاده و دستک ها است که در اين مقاله اطلاعات مناسبي در مورد اين ابزار ها به شما ارائه مي گردد.
اصولا پايه و دکل ها براي نظارت هر چه بهتر از محيط مورد استفاده مي گيرد که با توجه به نوع استفاده از انواع مختلفي بهره مي گيرد .
پايه ها و دستک ها براي نصب بر روي ديوار ها و پشت بام ها و … مورد استفاده قرار مي گيرند تا بتوانند فاصله دوربين مدار بسته را با سطح زمين افزايش دهند تا دوربين بتواند تصويري بهتر از محيط ارائه دهد اما دکل ها بر روي زمين نصب شده تا بتواند عدم کمبود فاصله دوربين از زمين را بهبود ببخشد.
جنس دکل دوربين مدار بسته:
معمولا جنس دکل هاي دوربين مدار بسته از آهن با روکش گالوانيزه يا بدون روکش هستند البته در شرايط خاص دکل ميتواند ا جنيس آلومينيوم يا آلياژهايي از آلومينيوم توليد شود.
انواع دکل دوربين مدار بسته:
دکل هاي مکعبي:
دکل مکعبي
دکل مکعبي
دکل هايي ساخته شده با قوطي يا پروفيل هاي آهني هستند که با توجه به ساختار آنها از قيمت مناسبي برخوردار بوده که با توجه به مقاومت کم آنها با توجه به شکل و ساختشان تا 5 متر قابل استفاده خواهند بود که قالبا به شکل T يا L مي باشند.
دکل هاي لوله اي :
دکل لوله اي
دکل لوله اي
دکل هايي ساخته شده از لوله هاي گالوانيزه يا سياه بوه که با توجه به استوانه اي بودن ستون از مقاومت بهتري نسبت به دکل هاي مکعبي دارند و معمولا در برابر باد و فشار هاي فيزيکي مقاومت بهتري داشته و معمولا تا ارتفاء 10 متر قابل استفاده مي باشد .
دکل هاي چند وجهي:
دکل چند وجهي
دکل چند وجهي
از حرفه اي ترين نوع دکل ها محسوب مي شوند که از ترکيب سازه هاي کوچک جوش داده شده پس از اتصال به هم ساخته مي شوند که معمولا داراي قاعده اي 6 يا 8 وجهي دارند . ساختار عمودي دکل به صورت مخروط است که اين ساختار باعث بالا بردن مقاومت فيزيکي دکل در برابر ضربات و باد و طوفان شده است. دکل هاي چند وجهي داراي اشکال و انواع مختلف و بدون محدود مي باشند.
معمولا هزينه ساخت اين دکل ها بالاتر از دکل هاي ديگر ميباشد.
دکل هاي ماژولار:
دکل
دکل هايي شبيه به دکل هاي مخابراتي که با توجه به ساختار خود براي مکان هاي باد خيز استفاده مي شود که البته در برابر ضربات فيزيکي آسيب پذير هستند .
موارد پر کاربرد دکل هاي دوربين مدار بسته :
1. دکل جهت نصب دوربين هاي کنترل محدوده طرح ترافيک .
2. دکل جهت نصب دوربين هاي ثبت تخلف راهنمايي و رانندگي .
3. دکل جهت نصب دوربين هاي نظارت تصويري .
4. دکل جهت نصب دوربين هاي امنيتي مدار بسته .
براي طراحي و ساخت دکل و پايه هاي دوربين رعايت نکاتي حائز اهميت است:
1- تعيين ارتفاع و زاويه مورد نياز براي نصب دوربين مداربسته متناسب با مکاني که نظارت آن براي ما مورد اهميت است .
2 – تعيين نوع دوربين با توجه موقعيت و اهداف نظارت تصويري .
3 – تعيين الگوي ظاهري و نوع نماي دکل با توجه به موقعيت بومي محل اجراي سيستم ، منابع اقتصادي .
4 – تعيين نوع پوشش و رنگ متناسب با موقعيت جغرافيايي مورد نظر .
5 – تعيين مکان نصب و نحوه اجراي دکل .
6 – تعيين و بررسي بودجه و زمان .