تفاوت دستگاه های DVR با NVR و Hybrid

سيستمهاي ضبط کننده DVR :
دي وي آر هايک ويژن
سيستم هاي DVR مخفف Digital Video Recorder (ضبط ويديوي ديجيتال) است که با اتصال به دوربين هاي مداربسته آنالوگ براي ضبط تصاوير استفاده مي شوند . يک سيستم DVR شامل هارد ديسک درايو مي باشد که فيلم هاي آنالوگ را جهت مشاهده و ضبط به ديجيتال ذخيره مي کند . اکثر سيستم ها ، فيلم ها را توسط کدک هاي ويديويي استاندارد فشرده سازي مي کنند . اين فشرده سازي باعث به وجود آمدن ميزان فضاي مورد درخواست جهت ضبط همان مقدار از فيلم مي شود .

سيستم هاي DVR مي تواند به صورت کارت , با توجه به مقدار کارت هاي ضبط که مي تواند در يک کامپيوتر قرار گيرد و تعداد پورت هاي موجود روي هر کارت , مقياس پذيري محدودي دارند . سيستمهاي DVR مشترک ممکن است کارت هاي ضبط شده را به همراه 4 , 8 , 16 يا 32 دوربين مداربسته به کار برند .
يک سيستم DVR به معناي ساده عنوان يک سيستم هشت پا براي اتصال به دوربين هاي مداربسته بايد استفاده شود . اين به اين معني است که هر دوربين مداربسته به يک کابل کواکسيکال اختصاصي در حال انتقال تصاوير از دوربين به دستگاه DVR مي باشد . دوربين ها ممکن است به وسيله يک کابل ترکيبي که شامل يک کابل کواکسيکال براي سيگنال هاي ويديوئي , به علاوه دو سيم براي انتقال برق به دوربين مداربسته وصل شوند . گزينه ي ديگر اين است که برق دوربين توسط يک آداپتور متصل به پريز تأمين شود.
هنگام استفاده از دوربين هاي مداربسته آنالوگ و انتقال سيگنال هاي دوربين مداربسته از کابل کواکسيکال , رزولوشن به 0.3مگاپيکسل محدود مي شود . اين امر تصاوير با کيفيت پايين را ارائه مي دهد که در مقابل NVR ها ,دوربين هاي مداربسته IP با کيفيت چند مگاپيکسلي را ساپورت مي کنند که جزئيات تصوير به وضوح ديده مي شود . مزيت عمده در استفاده از DVR ها , استفاده از دوربين هاي مداربسته آنالوگ مي باشد که قيمت دوربين ارزان مي باشد . دوربين هاي مداربسته آنالوگ عموما از همتايان IP خود ارزانتر هستند .
سيستم هاي NVR :

ان وي آر هايک ويژن
دستگاههاي NVR : Network Video Recorder (ضبط کننده ويدئويي شبکه) براي اتصال دوربين هاي مداربسته IP استفاده مي شوند . دوربين هاي مداربسته IP , تصويري ديجيتال را ضبط و منتقل مي کنند که از طريق پروتکل هاي شبکه استاندارد به NVR ارسال مي شود . يک NVR بايد با قدرت کافي براي پردازش , حافظه و ذخيره سازي ساخته شده باشد که بتواند تعدادي از دوربين هاي مداربسته نصب شده در حال اجرا را ساپورت کند .
با استفاده از NVR , محدوديت استفاده از دوربين هاي مداربسته مگاپيکسلي IP , ديگر مطرح نخواهد بود . در دستگاه DVR از دوربين مداربسته آنالوگ با محدوديت وضوح 0.3 مگاپيکسل مي توان استفاده کرد ولي در NVR با دوربين هاي مداربسته IP , اين محدوديت وجود ندارد . در اين حالت وضوح تصوير بالا , باعث مي شود که جزئيات تصوير بيشتر نمايش داده شود .
سيستم هاي DVR/NVR) Hybrid) :

سيستمهاي Hybrid مي توانند به چند دليل مورد توجه قرار گيرند . رايج ترين دليل استفاده از اين سيستم ها , دوربين هاي مداربسته آنالوگ موجود با قيمت مناسب در کنار دوربين هاي مداربسته IP با وضوح تصوير بالاست . با يک سيستم Hybrid شما ممکن است دوربين هاي مداربسته خود را به بخش dvr سيستم متصل کرده و از امکانات آن قسمت بهره مند شويد .
با استفاده از اين دستگاه ها , مي توان دوربين هاي مداربسته آنالوگ را در مکان هايي که وضوح تصوير و دقت در تصويرمورد نياز نيست به کار برد و در مقابل در مکان هايي که نياز به دقت بيشتر در تصوير و جزئيات مي باشد از دوربين هاي مداربسته IP استفاده نمود .