نصب تنها یک دوربین مداربسته

شايد براي شما نيز ضرورت نصب دوربين مدار بسته در يک محيط کوچک ايجاد شده باشد و به دنبال بهترين و ارزان ترين راه حل براي شرايط خود باشيد. در اين مقاله به بيان راه حل هاي متفاوت براي چنين شرايطي خواهيم پرداخت.
دوربين انالوگ يا شبکه
سوال اوليه در اين قيمت در مورد توجيه اقتصادي و فني براي استفاده از هر سيستم است. در صورت استفاده از سيستم آنالوگ شما به جز دوربين نياز به يک دستگاه ضبط کننده DVR نيز خواهيد داشت که هزينه آن از دوربين بيشتر خواهد بود. گذشته از DVR در صورت نياز به ضبط بايد يک عدد هارد ديسک نيز براي دستگاه در نظر گرفته شود که مجموعا هزينه بالايي را براي شما ايجاد خواهد کرد. البته در صورت عدم نياز ضبط تصاوير دوربين مي توانيد خروجي دوربين را مستقيما به ورودي تلويزيون متصل کنيد و به طور زنده تصاوير دوربين را ببنيد. با اين کار هزينه هاي شما به طور قابل توجهي کاهش خواهد يافت.
راه حل بعدي استفاده از دروبين هاي شبکه براي همين شرايط است. در صورت استفاده از دوربين شبکه خواهيد توانست با استفاده از اتصال مستقيم دوربين به رايانه تصاوير خود را دريافت و ضبط کنيد. گرچه هزينه دوربين شبکه بالاتر از هزينه دوربين انالوگ خواهد بود اما استفاده از آن نياز به نصب DVR و تهيه Hard Disk را حذف مي کند که هزينه هاي شما را به شدت پايين خواهد اورد. از سوي ديگر شما با نصب دوربين شبکه امکان دسترسي به کيفيت تصوير مگا پيکسل را خواهيد داشت که استفاده از آن در سيستم هاي انالوگ با اين شرايط بسيار هزينه بر خواهد بود.
در صورت عدم امکان اتصال دائمي دوربين به کامپيوتر مي توانيد از دوربين هايي استفاده کنيد که امکان ضبط در حافظه SD را به شما ميدهند. در اين صورت مي توانيد تصوير دوربين را تا چند روز در همان حافظه داشته باشيد و با اتصال دوربين به کامپيوتر به تصاوير قبلي هم دسترسي پيدا کنيد.