مشاهده تصاویر دوربین‌ امنیتی نصب شده از راه دور بدون دسترسی به اینترنت

به تازگي من به يک صاحب کسب و کار و دارنده يک مزرعه صحبت کردم که تمايل داشت اصطبل خود را به دوربين‌ امنيتي مبتني برIP مجهز کند تا بتواند از راه‌دور اسبان خود تحت نظر داشته باشد. کشاورز مزبور مي‌خواست از داخل خانه‌اش به تماشاي اسب‌هاي داخل اصطبل بنشيند (که در حدود ???? متر دورتر از منزلش قرار داشت). همچنين مي‌خواست وقتي از مزرعه دور است بتواند با گوشي تلفن همراهش تصاوير دوربين‌ امنيتي را ببيند. مشکل اين‌جا بود که اصطبل فاقد اتصال به اينترنت بود.
کشاورز مزبور پيشتر به سراغ سرويس‌هايي همچون StallWatch رفته بود که با استفاده از يک اتصال اينترنت تلفن همراه در مکان‌هاي دور مانند اصطبل، امکان ديدن تصاوير محل‌هاي فوق را فراهم مي‌کند، اما به من گفت که هزينه راه‌اندازي بالا و هزينه‌هاي جانبي ماهيانه اين گونه سرويس‌ها از عهده دارندگان اسب خارج است.

استفاده از بريج بي‌سيم راه‌دور براي دوربين‌هاي ديجيتال
تصوير بالا شمايي کلي از نحوه استفاده از بريج‌هاي بي‌سيم دوربرد جهت شبکه کردن دو ساختمان را ارائه مي‌دهد (يکي با و ديگري بدون دسترسي به اينترنت) به طوري که ويدئو زنده دوربين F3210 IP را بتوان از راه‌دور روي اينترنت قرار داد. ساختمان سمت چپ نشان دهنده اصطبل (بدون دسترسي به اينترنت است اما داراي منبع تغذيه برق) و ساختمان سمت راست نشان دهنده منزل کشاورز است. اين اصطبل خاص به صورن نفوذ ناپذير در برابر جريان هوا ساخته شده و در منطقه است که در آن رطوبت بسيار کمي‌ وجود دارد. براي مناطقي که داراي رطوبت بيشتري هستند يا اگر دوربين امنيتي در محلي قرار گيرد که به طور مستقيم در معرض عناصر آب و هوايي سخت باشد، استفاده از دوربين‌هاي فضاي باز را توصيه مي‌کنم.
نکته مهم: سيستم‌هاي بي‌سيم برد بلند نيازمند خط ديد مستقيم بين فرستنده و آنتن گيرنده هستند. در فضاي بين اين مکان هيچ ساختمان يا درختي که مانع ديد ساختمان روبرو باشد، نبايد وجود داشته باشد.
چکونگي کار کردن سيستم در اينجا توضيح داده خواهد شد. سيستم‌هاي بي‌سيم برد بلند، مانند WIFI-EH9500، داراي آنتن‌هاي فرستنده و گيرنده هستند.

سيستم فرستنده بي‌سيم را در خارج از ساختمان که نيازي به اتصال به اينترنت ندارد، نصب کنيد که در اين مورد، همان اصطبل اسب‌هاست.
با مته سوراخي در ديوار بيروني ساختمان ايجاد کنيد و کابل تغذيه برق و کابل CAT-5 را به داخل اصطبل عبور دهيد.
دوربين مدار بسته را وصل کرده و آن را با استفاده از کابل CAT-5به فرستنده بي‌سيم متصل کنيد.
سيم برق دوربين مدار بسته و فرستنده WiFi را به يک پريز برق وصل کنيد.
گيرنده بي‌سيم را در منزل نصب کنيد.
با مته سوراخي در ديوار بيروني ساختمکان منزل براي عبور کابل CAT-5 و کابل برق آنتن گيرنده ايجاد کنيد.
کابل CAT-5 را به روتر شبکه متصل کنيد.
منبع تغذيه آنتن گيرنده را يک پريز برق وصل کنيد.
حال جفت فرستنده / گيرنده به نحوي پيکربندي شده اند که يک بريج بي‌سيم WiFi بين آن دو برقرار است. مي‌توان آنها را به صورتي پيکربندي کرد که تنها به يکديگر متصل شوند به طوري که ديگر تجهيزات واي فاي امکان تداخل امواج با آن‌ها را نداشته باشند. هدف از ايجاد اين بريج بي‌سيم امکان برقراري ارتباط بين دوربين مدار بسته و شبکه خانگي است. حال شبکه خانگي به يک اتصال اينترنت سرعت بالا مانند DSL يا کابل متصل مي‌شود.
پورت فورواردينگ بر روي روتر پيکربندي مي شود به طوري که مي‌توان از راه‌دور و از طريق اينترنت به تصاوير دوربين‌هاي IP دسترسي داشت. 
اکنون مي‌توانيد از هر نقطه‌اي از جهان با استفاده از يک مرورگر وب به تصاوير زنده دوربين امنيتي نصب شده در اصطبل‌ اسب‌ها دسترسي داشت. مي‌توانيد براي اين دسترسي يک شناسه و رمز عبور بگذاريد. مي‌توان با استفاده از سيستم عامل‌هاي مک، ويندوز، اندرويد و iOS به تصاوير دوربين دسترسي داشت.
سرور‌هاي ويدئويي ZAVIO و دوربين‌هاي IP از دسترسي راه‌دور مرورگر‌هاي وب که با ويندوز يا مک کار مي‌کنند، پشتيباني مي‌کند. کاربران دستگاه‌هاي تلفن همراه iOS و آندرويد حتي مي‌توانند تجربه بهتري هم داشته باشند و آن استفاده از اپليکيشن‌هاي همچون iCamViewer است که بر روي گوشي‌هاي تلفن همراه قابليت نصب دوربين مدار بسته دارد.
منبع: نگاکو