دوربین‌ مدار بسته در برابر دوربین IP

وقتي يک فرد يا شرکتي مي‌خواهد از خانه و يا کسب و کار خود توسط دوربين‌ مدار بسته IP محافظت تصويري کند، راه‌هاي بسياري براي انجام آن وجود دارد، اما يکي از بهترين انتخاب‌ها استفاده از دوربين‌ مدار بسته IP است.دوربين‌ مدار بسته IP اين امکان را مي‌دهند که افراد مايل به حفاظت محل کسب و کار و خانه خود توانايي انجام اين کار را داشته باشند و نه تنها اين افراد امکان ممانعت از ورود افراد غير مجاز به محل را پيدا مي‌کنند بلکه در صورت انجام دسترسي غير مجاز، مي‌توانند فرد متجاوز ار دستگير نيز بکنند. اين براي صاحب خانه‌ها به معناي ممانعت از ورود افراد به داخل خانه و محافظت از فضاي خارج آن حتي بدون نياز به حضور فيزيکي است. براي صاحبان کسب و کار اين به معناي حفاظت از کارمندان و کسب و کار و جلوگيري از ورود مجرمين و نيز دستگيري مجرمين متجاوز در صورت ورود به محل کسب و کار که در برخي از مواقع اين افراد از زمره کارکنان هستند. نصب دوربين مداربسته

سيستم‌هاي نظارت تصويري داراي دو نوع اصلي هستند دوربين‌ مدار بسته تلويزيوني با نام مستعار دوربين‌ مدار بسته، و دوربين‌ IP، با نام مستعار دوربين‌هاي شبکه‌اي وجود دارد. اگر فکر مي‌کنند دوران دوربين‌ مدار بسته تمام شده در اشتباه هستيد. دوربين‌ مدار بسته تا حد زيادي از نظر پيچيدگي و کيفيت با تکنولوژي‌هاي دوربين IP همراهي مي‌کنند و اگر شما يک DVR شبکه‌اي به سيستم خودتان اضافه کنيد که مجهز به نرم‌افزار ديدن تصاوير DVR توسط کاربر است، از طريق همين سيستم مي توانيد با استفاده از بستر IP به همه دوربين‌هاي خود دسترسي داشته و حتي تصاوير آن‌ها را از راه دور دريافت کرده و مشاهده کنيد.

وقتي اينترنت جهان را تغيير داد، دنياي امنيت نيز تغيير پيدا کرد. بدين معنا که مي شود از طريق شبکه تصوير زنده را روي سايت‌هاي به نمايش گذاشت و نيز عکس‌ها و تصاوير روشن‌تر و مشخص‌تر تهيه کرد تا بواسطه آن‌ها رديابي و دستگيري مجرمان نيز ساده‌تر گردد. اين دوربين‌هاي امنيتي مبتني بر IP به فرد توانايي ديدن آنچه در خانه و يا کسب و کار‌شان در جريان است را مي‌دهند، حتي اگر هزاران کيلومتر از محل دوربين فاصله داشته باشند. اين نوعي موفقيت انقلابي در سيستم‌هاي امنيتي است و باعث شده در جهاني امن‌تر زندگي کرده و از خانه، محل کار، خانواده و کارمندان خود محافظت بهتري به‌عمل بياوريم.

به طور طبيعي، مردم تصور مي‌کنند دوربين‌هاي امنيتي مبتني بر IP بهتر هستند، اما همواره اين موضوع صحت ندارد و قطعاً اين مسئله به نياز‌هاي شما بستگي خواهد داشت. 

منبع: نگاکو