تکنولوژی HDTVI مقابل HDCVI کدام یک برنده است؟

روند عرضه و تقاضا در بازار سيستم هاي امنيتي و دوربين مداربسته به سمتي گام برداشته است که تقاضا براي توليد دوربين هايي با کيفيت HD و FULL HD رو به افزايش است و دوربين هايي با تکنولوژي HDCVI به عنوان محبوب ترين تکنولوژي در زمينه دوربين هاي مداربسته آنالوگ شناخته مي شوند.

با ورود اين تکنولوژي به عرصه رقابت در زمينه سيستم هاي امنيتي و اين مزيت که تکنولوژي HDCVI قابليت ضبط تصاوير با کيفيت 720P HD و 1080P FULL HD را دارد و يکي از مزيت هاي اصلي اين تکنولوژي اين است که با بهبود کارايي سيستم هاي آنالوگ گذشته مي تواند از دوربين هاي ديد در شب، دوربين هاي مداربسته دام، دوربين مداربسته اسپيددام و دستگاه هاي DVR استفاده نمايد.

 

از آنجا که سيستم هاي مداربسته HDCVI مجبور به تغيير در نحوه کابل کشي و استفاده از تکنولوژي جديد در اين زمينه نمي باشد. لذا در هزينه هاي مربوط به نصب و راه اندازي کاهش چشم گيري داشته و شما مي توانيد از همان کابل کواکسيال که در سيستم آنالوگ استفاده مي کرديد که براي HDCVI نيز بهره بگيريد.

سيستم هاي نظارت تصويري در دوراني که تکنولوژي نسل سوم 3G به تازگي ظهور کرده بود در بخش نمايش تصاوير شاهد پيشرفت چشم گيري در اين زمينه بودند حال با آمدن تکنولوژي نسل چهارم يعني 9G ما شاهد نمايش زنده تصاوير با کيفيت هاي فوق العاده بالايي براي افراد خواهيم بود.

با قدرت مي توان گفت که تغييرات چشم گيري در تکنولوژي ساخت دوربين مداربسته HDCVI صورت گرفته است براي مثال در بخش هايي ماندد WDR جبران نور پس زمينه يا تابع BLC که مربوط به تعادل کنتراست بالا نور در تصاوير مي باشند و اين باعث وضوح بي بديل تصاوير در تکنولوژي نو ظهور HDCVI مي باشند که آن را تبديل به قدرتمندترين تکنولوژي بازار کرده است.

اما نبايد فراموش کنيم تکنولوژي ديگري در ساخت دوربين هاي مداربسته HD پا به بازار نهاده است که آن را HDTVI مي نامند اين تکنولوژي رقيبي جدي براي HDCVI مي باشد و فرق بزرگ و اساسي آن اين است که HDCVI تکنولوژي انحصاري شرکت DAHVA مي باشد اما HDTVI اينگونه نيست و هر شرکتي مي تواند در توليد محصولات خود از تکنولوژي HDTVI بهره بگيرند.

اگر به ياد داشته باشيد تکنولوژي HD-SDI مدتي قبل پا به بازار سيستم هاي امنيتي و دوربين مداربسته نهاد اما به دليل هزينه بالاي آن در نصب و راه اندازي به مرور زمان از يادها رفت و فروش چشم گيري نداشت با اين حال تکنولوژي HDCVI نيز اين اتفاق برايش خواهد افتاد و به دليل انحصاري بودن و نه به دليل قيمت کم کم جاي خود را به تکنولوژي هاي فراگيرتر با هزينه پايين تغيير HDTVI خواهد داد.

حال جواب سؤال بالا را به شما مي دهيم:

چرا تکنولوژي HDTVI بهترين کيفيت و قيمت را خواهد داشت؟

بزرگترين دليل رقابت است و به دليل رقابت با HDCVI قطعا هم در مبحث کيفيت و هم هزينه شاهد کاهش هاي چشم گيري خواهيم بود و به مرور زمان متوجه خواهيم شد که اين تکنولوژي سهم تکنولوژي سهم بيشتري را از بازار از آن خود خواهد کرد.اما اين امر چند سالي به طول خواهد انجاميد.